همزمان با هفته گردشگری، نخستین همایش پاکسازی و جمع آوری زباله منطقه آزاد ماکو (حریم جاده ماکو - بازرگان) روز جمعه ۵ مهر ماه از فلکه مادر شهرستان ماکو آغاز و در شهر بازرگان به اتمام می‌رسد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، ریختن زباله در محیط زیست و طبیعت به خصوص در مناطق بکر گردشگری همچون منطقه آزاد ماکو خسارات بعضا جبران ناپذیری بر پهنه طبیعی وارد کرده و می‌کند لذا این همایش آغازی برای کاستن سنگینی بار زباله‌ها از دوش طبیعت و مناطق گردشگری است.

این همایش با حضور اقشار مختلف مردم اعم از ورزشکاران، هنرمندان، دانشجویان، سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود و این آغازی خواهد شد برای یک فرهنگسازی همگانی برای حفاظت از محیط زیست منطقه و تمرینی است برای احترام به طبیعت، لذا از همه مردم درخواست می‌شود تا با این حرکت همگانی همگام شده و باحضور در این همایش ارزشمند، زمینه حفاظت از محیط زیست پاک و سالم را در سراسر منطقه آزاد ماکو بوجود آورند.

ریختن پسماند مواد غذایی، پلاستیک و ظروف یکبار مصرف، یکی از معضلات حاد طبیعت گردی است و سازمان منطقه آزاد ماکو با راه اندازی این همایش در هفته گردشگری در صدد ایجاد رفتار‌های صحیح و مناسب در این زمینه و نهادینه کردن فرهنگ نریختن زیاله یا جمع آوری آن و نهایات رفع این معضل در کشور است.

این همایش روز جمعه ۵ مهر ساعت ۱۰ صبح از محل فلکه مادر ماکو آغاز می‌شود و اختتامیه این همایش کشمش تپه است.
 
انتهای پیام/م
 

همایش پاکسازی منطقه آزاد ماکو برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.