رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سه سارق جوان منزلی خبر داد که با ایجاد صحنه سازی اقدام به سرقت منزل همسایه کرده بودند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه حمدالله علیزاده رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در ساعت ۱۱:۳۰ روز دهم مرداد ماه امسال فرد جوانی با تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، از وقوع سرقت منزلش و اموال به ارزش تقریبی ۷ میلیارد ریال توسط سارق یا سارقان به کلانتری ۱۳۰ نازی آباد اعلام شکایت کرد.

وی بیان داشت: بلافاصله مأموران کلانتری به نشانی اعلامی مراجعه و ضمن تأیید خبر اولیه پرونده‌ای با موضوع سرقت منزل تشکیل و برای رسیدگی تخصصی با هماهنگی‌های قضائی در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم قرار گرفت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: مال باخته پس از حضور در پایگاه هفتم پلیس آگاهی، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: من به اتفاق مادرم در طبقه اول یک ساختمان ۴ طبقه زندگی می‌کنیم و روز حادثه در نبود ما سارق یا سارقان وارد منزل شده و اقدام به سرقت تعدادی اموال از قبیل: ۹۰۰ گرم طلا، ۴۸ قطعه سکه طلا، سه میلیون تومان وجه نقد و ۲۴ هزار دلار و چندین فقره اسناد ملکی کرده و متواری شده اند و در این رابطه به کسی مظنون نیستم.

سرهنگ علیزاده افزود: در تحقیقات پلیسی که از صحنه سرقت انجام شد به نظر می‌رسید که آثار بهم ریختگی ساختگی باشد و کارآگاهان وارد مرحله بعدی تحقیقات پلیسی شدند.

وی توضیح داد: کارآگاهان در شاخه دیگر از تحقیقات میدانی به دست آورند که سارقان سه نفر بوده و با یک دستگاه خودروی سواری پراید سفید رنگ پس از سرقت از محل گریخته اند.

سرهنگ علیزاده در ادامه گفت: در پایش‌های اطلاعاتی با فرضیه اینکه سرقت با برنامه ریزی از قبلی صورت گرفته است، قوت گرفت.


بیشتر بخوانید: وقوع ۱۳ فقره موبایل قاپی در یک روز توسط سارقان محله نارمک


رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: کارآگاهان به شخصی بنام "س. ۲۸ ساله" که از دوستان خانوادگی مال باخته بوده و رفت و آمد به محل سرقت را داشتند، مظنون که با انعکاس موضوع به بازپرس پرونده دستور دستگیری وی گرفته شد؛ و متهم در بیست و هشتم شهریورماه دستگیر و به پایگاه هفتم منتقل شد.

سرهنگ علیزاده عنوان کرد: متهم در ابتدا منکر بزه انتسابی بوده، ولی در نهایت لب به اعتراف گشود و اظهار داشت: سرقت را به اتفاق ۲ تن از همدستانش به نام‌ها " ن. " و " الف" انجام داده است که بلافاصله هر ۲ متهم نیز در مخفیگاهشان در بیست و نهم شهریورماه در محدوده خانی آباد دستگیر و خودروی پراید نیز کشف و توقیف شد.

این مقام انتظامی ابراز داشت: متهم اول پرونده در اظهارات خود به کارآگاهان اظهار داشت: من در حدود چند سالی هست با مال باخته دوست و رفت و آمد به منزلشان دارم و از آنجای که از وضعیت مالی وی با خبر بودم نقشه سرقت را کشیدم و چند روز قبل از سرقت اقدام به سرقت دسته کلید شاکی کردم و به ۲ نفر از دوستانم پیشنهاد سرقت را دادم که آن‌ها هم پذیرفتن، و از آنجای که می‌دانستم هیچ کس در منزل نیست اقدام به سرقت اموال از گاوصندوق کردیم و متواری شدیم.

این متهم در ادامه گفت: اموال سرقتی را به فردی در غرب تهران به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان فروخته و پول حاصله را بین خودمان تقسیم کرده اند.

وی با اشاره به یانمه مالخر اموال سرقتی نیز در مخفیگاهش شناسایی و سپس دستگیر شده است، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار