مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: سازمان های مردم نهاد در ارتقای فرهنگ سلامت جامعه نقش بسزایی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، بهزاد مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: شبکه بهداشت و درمان مهاباد نیازمند ارائه محتوا شامل برنامه ها، طرح‌های موفق، نظرات و ایده‌های کارآمد و راهکار‌ سمن‌های شهرستان است.

او افزود: هدف از برگزاری نشست با سازمانهای مردم نهاد تبادل نظر و بارش افکار به وسیله سازمان‌های مردم نهاد برای شناسایی اهداف مشترک، تقویت تعامل و ارتباط میان سمن‌ها و دستگاه‌های اجرایی به منظور ارتقا فرهنگ عمومی سلامت در جامعه است.

بهزاد بیان کرد: مهمترین مسئله همسو کردن و سازماندهی پتانسیل ها‌ی سازمان‌های مردم نهاد در یک محور است برای مثال مسئله سگ‌های بلاصاحب که در شهرستان به عنوان یک معضل و از موارد تهدید کننده سلامت مردم به شمار می‌رود با برنامه ریزی و با کمک سازمان‌های اجرایی همچون شهرداری این موضوع را ساماندهی کنیم.

او اضافه کرد: هر چقدر ارتباطات درون بخشی و برون بخشی حوزه سلامت و سازمان‌های مردم نهاد بیشتر باشد می‌توانیم به اهداف گسترش فرهنگ سلامت در جامعه نزدیکتر شویم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اظهار کرد: این شهرستان به عنوان قطب درمانی جنوب استان نسبت به جمعیت خود دارای تخت بستری کمتری است، ولی با تلاش‌های نماینده و مسئولین و ریاست دانشگاه علوم پزشکی ارومیه مجوز احداث بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی اخذ شد.

بهزاد گفت: قدمت بالای بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد باعث شد دانشگاه نسبت به بروز رسانی تاسیسات زیر بنایی شهرستان اقدام کند که می‌توان به خرید دستگاه‌های دیگ بخار و خرید ۴ عدد آسانسور بیمار بر و نفر بر با اعتبار بیش از ۳۰ میلیارد ریال اشاره کرد.

انتهای پیام / س خ 

ارتقا فرهنگ عمومی با مشارکت سازمان های مردم نهاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.