نشانگر‌های رنگی تغذیه روی بسته بندی مواد غذایی، راهنمای انتخاب سلامتی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ابراهیم داوودی مدیر اداره نظارات بر مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: نشانگر‌های رنگی تغذیه درج شده روی بسته بندی مواد غذایی، راهنمای انتخاب سلامتی است.

او هدف از درج نشانگر‌های رنگی تغذیه بر روی بسته بندی مواد غذایی را افزایش آگاهی مصرف کنندگان، اصلاح الگوی مصرف و ارتقاء سطح سلامت جامعه دانست و افزود: در نشانگر‌های رنگی تغذیه هشت بخش آرم سازمان غذاودارو، معیار و اندازه سهم قابل فهم و ارزیابی، میزان انرژی در هر سهم بر حسب کیلو کالری، شاخص‌های مورد ارزیابی (مواد مغذی مورد ارزیابی)، مقدار عددی و واحد اندازه گیری شاخص‌های مورد ارزیابی در اندازه سهم، نشانگر‌های رنگی (رنگ‌های تعیین شده برای هر شاخص)، راهنمای رنگ‌ها و شماره پروانه‌های بهداشتی تولید /ورود وجود دارد.

داوودی تأکید کرد: هدف از نشانگر‌های رنگی تغذیه کمک به مصرف کننده به منظور شناسایی ویژگی‌های تغذیه‌ای محصول است تا با توجه به شرایط جسمی و نیاز‌های شخصی، انتخاب آگاهانه داشته باشد.

او تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در معاونت غذا و دارو نشانگر‌های رنگی تغذیه بر روی بیش از ۹۰ درصد محصولات واحد‌های تولیدی استان درج شده است.

داوودی در پایان از مردم خواست هنگام خرید مواد غذایی از وجود نشانگر‌های رنگی تغذیه بر روی مواد غذایی خریداری شده اطمینان حاصل نمایند.

انتهای پیام/خ

کمک به مصرف کننده به منظور شناسایی ویژگی‌های تغذیه‌ای محصول

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.