شبکه الجزیره در گزارشی احتمال برگزاری انتخابات در سرزمین‌های اشغالی برای سومین بار متوالی را بعید ندانست.

احتمال برگزاری سومین انتخابات پی در پی در سرزمین‌های اشغالی افزایش یافته استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، با ادامه بن‌بست سیاسی در سرزمین‌های اشغالی، احتمال برگزاری سومین انتخابات پی در پی کنست افزایش یافته است.

خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در قدس گفت: پس از رایزنی‌های طولانی، کفه ترازو به سود بنیامین نتانیاهو سنگین شد تا مامور تشکیل کابینه آینده اسرائیل شود. ۵۵ نماینده کنست در دیدار با رئیس رژیم صهیونیستی، خواستار واگذاری تشکیل کابینه به نتانیاهو شدند. در حالی که بنی گانتس حمایت ۵۴ نماینده را به دست آورد. حزب عربی تجمع دموکراتیک اعلام کرد از موضع فهرست مشترک عربی برای حمایت از نامزدی بنی گانتس، حمایت نمی‌کند. این در حالی است که آویگدور لیبرمن همچنان بی‌طرف مانده است. بنیامین نتانیاهو خواستار تشکیل کابینه ائتلافی فراگیر شد.

در ادامه این گزارش آمده است: در حالی که همه منتظر آن هستند تا به طور رسمی تصمیم رئیس رژیم صهیونیستی برای واگذاری تشکیل کابینه به یکی از دو نفر نتانیاهو و گانتس اعلام شود، ارزیابی حاکی از آن است که گانتس اشتیاقی ندارد که ابتدا مامور تشکیل کابینه شود و می‌خواهد منتظر شکست نتانیاهو در تشکیل کابینه بماند، به این امید که صحنه سیاسی اسرائیل برای امتیازدهی و توافق‌های حزبی آماده شود.

«یونی بن مناخم» تحلیلگر سیاسی اسرائیلی به الجزیره گفت: ”گانتس می‌خواهد دومین فردی باشد که ماموری تشکیل کابینه می‌شود، زیرا معتقد است نتانیاهو شکست خواهد خورد. نتانیاهو باید در جلسه استماع درباره پرونده‌های فساد شرکت کند و به طرح کیفرخواست علیه او، نزدیک خواهد شد. این موضوع، شانس گانتس برای تشکیل کابینه را افزایش می‌دهد. “

در ادامه این گزارش آمده است: رئیس رژیم صهیونیستی از هر دو نفر یعنی نتانیاهو و گانتس را برای تشکیل جلسه دعوت کرد تا راهی برای برون رفت از بن بستی پیدا کند که صحنه سیاسی اسرائیل در آن گرفتار شده است. رئیس اسرائیل به دنبال تشکیل کابینه فراگیر ائتلافی است. سه طرف توافق کردند که مضمون این نشست، فعلا مخفی باقی بماند. در حالی که هنوز مشخص نیست چه کسی ماموری تشکیل کابینه جدید در اسرائیل خواهد شد، ادامه این شرایط، برگزاری پی در پی سومین انتخابات کنست را قطعی خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار