بزرگترین رسوایی پزشکی فرانسه پس از خون‌های آلوده + فیلم

دادگاهی در فرانسه پس از ۱۰ سال، رسیدگی به پرونده رسوایی دارو‌های مرگبار "مدیاتور" را در پاریس آغاز کرد.

بزرگترین رسوایی پزشکی فرانسه پس از خون‌های آلوده + فیلمبه گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، دادگاه خارج از ابعاد تعریف شده قضایی فرانسه، سرانجام پس از ۱۰ سال، رسیدگی به پرونده رسوایی دارو‌های مرگبار "مدیاتور" را در پاریس آغاز کرد.

این پرونده عظیم رسوایی پزشکی بیش از ۲۶۰۰ شاکی دارد که ۳۷۶ وکیل، دفاع از آنان را بر عهده گرفته اند.

شمار متهمان این پرونده ۲۵ نفر است که مسئولان و روسای شرکت‌های داروسازی سِرویه و افساب فرانسه نیز در بین آن‌ها دیده می‌شوند.

بیش از ۲۱۰۰ نفر بر اثر مصرف داروی مدیاتور کشته شده اند و هزاران نفر نیز به عوارض قلبی و معلولیت‌های گوناگون مبتلا شده‌اند.

"ژان کریستف کوبری" از وکلای خانواده قربانیان در این باره گفت: محکومیت بسیار سنگینی را برای عاملان این فاجعه انسانی درخواست کرده ایم. این شرکت‌ها و آزمایشگاه‌ها، منافع ده‌ها میلیارد یورویی سالانه خود را به سلامتی مردم ترجیح داده اند.

بین سال‌های ۱۹۷۶ تا ۲۰۰۹ میلادی ۵ میلیون نفر در فرانسه مصرف کننده داروی مدیاتور بودند که ۱۴۵ میلیون جعبه قرص در این مدت به فروش رفته است.

"شارل ژوزف اودَن" دیگر وکیل خانواده قربانیان پرونده رسوایی داروی مدیاتور در این باره گفت: در این پرونده مسئولان زیادی به چشم می‌خورند. آزمایشگاه‌های سِرویه، آژانس دارویی و روسای آن‌ها در صف مقدم عاملان این جنایت هستند.

برای داروی مدیاتور کاربرد‌های مختلفی از جمله ضدچاقی و اشتها، درمان دیابت و شریان‌های ریوی عنوان شده است که از عوارض ثانویه آن می‌توان به ایست قلبی و معلولیت اشاره کرد.

خانم "اِیرِن فراشون " متخصص پزشکی در این باره اظهار کرد: این جنایتکاران در ده‌ها سال گذشته با مکر و حیله تلاش کردند برای حفظ منافع شان، عواقب خطرناک این دارو‌ها را فاش نکنند.

پس از اخطار‌های متعدد، سرانجام در سال ۲۰۰۹ توزیع داروی مدیاتور در بازار ممنوع شد.

رسیدگی به پرونده رسوایی عظیم داروی مدیاتور با ۵ هزار قربانی که پس از ماجرای تلخ و سیاه خون‌های آلوده فرانسوی به ایدز بی سابقه است بیش از ۶ ماه به طول خواهد انجامید.


بیشتر بخوانید: مرگ ماهانه ۱۰ زن در فرانسه بر اثر خشونت و درگیری‌های خانوادگی + فیلم 


انتهای پیام/
 

باز شدن پرونده داروی مدیاتور در فرانسه + فیلم

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۰۲ مهر ۱۳۹۸
پزشکان همه دزد سر گردنه هستند