مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر ۳۵ بانوی داوطلب آتش نشان در اصفهان فعالیت دارند،

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،محسن گلابی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان امروز در نشست خبری  گفت: بیش از ۷۶۰ حریق در سال جاری توسط سازمان آتش نشانی و خدمات شهرداری اصفهان اطفا شده است.
او افزود: روزانه تعداد ۲۲۰۰ تماس تلفنی جهت مشاوره و راهنمایی و اعلام حریق از سوی شهروندان اصفهانی با مراکز مختلف آتش نشانی اصفهان انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: متاسفانه عده‌ای از شهروندان به دلیل عدم آگاهی آدرس منازل خود را به درستی نمی‌دانند که این امر موجب تاخیر در رسیدن نیرو‌های امدادی به محل حادثه می‌شود.

او در خصوص ارتقاء ناوگان امدادرسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: تا کنون ۴ دستگاه فوق سنگین اسکانیا به ارزش ۵ میلیادر و ۲۰۰ میلیون تومان خریداری شده و ۴ دستگاه دیگر هم در آینده خریداری و به این ناوگان افزوده خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در خصوص ارزیابی رضایتمندی شهروندان از خدمات این مجموعه گفت:طبق آمار ثبت شده در سامانه ارزیابی رضایتمندی ارباب رجوع، رضایت ۸۰ درصدی از این مجموعه را نشان می‌دهد.

گلابی در مورد آموزش شهروندان گفت: به منظور افزایش آگاهی شهروندان طرح‌های آموزشی جهت پیشگیری و مقابله با آتش سوزی در ادارات و مدارس سطح استان برگزار شده است که باعث ارتقاع آگاهی شهروندان از مسایل ایمنی می‌شود.

او با اشاره به ضرورت ارتقاء ایمنی در واحد‌های صنفی گفت:از ابتدای سال ۹۶ تاکنون ۱۹۹۵ مورد حریق و حادثه در واحد‌های صنفی به وقوع پیوسته که به طور میانگین روزانه ۲ مورد حریق و حادثه برای واحد‌های صنفی بوده است.

او در ادامه گفت: در برخی از نقاط پر جمعیت شهر ایستگاه آتش نشانی وجود ندارد به عنوان مثال پارک ناژوان بعد از ۴۰ سال هنوز ایستگاه آتش نشانی ندارد همچنین در مناطق ۷، ۸، و ۱۴ و عطشاران نیر با همین مشگل رو به رو هستند که در آینده نزدیک کلنگ ساخت آن به زمین می‌خورد و امید می‌رود تا افق ۱۴۰۰ تعداد ایستگاه‌های آتشن شانی به ۴۰ ایستگاه خواهد رسید.

گلابی با اشاره به استخدام نیرو در سازمان آتش نشانی اصفهان گفت: علی رغم اینکه سهمیه استان اصفهان در جذب نیرو برای سازمان ۳۰۰ نفر بود، ۹ هزار نفر متقاضی ثبت نام کردند که ۷۰۰ نفر آن‌ها پذیرش اولیه شده‌اند تا در نهایت ۳۰۰ نفر مشغول فعالیت شوند.

او افزود: ۳۷۰ نفر از ثبت نام کنندگان در آزمون استخدامی آتش نشانی، از قشر بانوان بودند که در نهایت ۹ نفر از آن‌ها به استخدام سازمان در می‌آیند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۳۵ بانوی داوطلب آتش نشان در اصفهان فعالیت دارند، گفت: در رژه روز آتش نشان امسال، یکی از گروه‌های رژه رونده بانوان خواهند بود.

او با اشاره به برنامه‌های درنظر گرفته شده برای هفته ایمنی و آتش نشانی اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های آتش نشانی اصفهان از روز شنبه تا چهارشنبه هفته آینده در محل ایستگاه شماره پنج این سازمان واقع در میدان بزرگمهر برگزار می‌شود.

گلابی تصریح کرد: روز یکشنبه هفتم مهرماه رژه پیاده و موتوری نیرو‌های سازمان آتش نشانی در مقابل شهرداری مرکزی انجام می‌شود تا مردم به بیداری نیرو‌های آتش نشانی دلگرم باشند. 

گلابی با بیان اینکه امدادرسانی در بیش از ۷۶۰ مورد حریق و حادثه به طور ماهیانه انجام می‌شود، گفت: پاسخگویی روزانه به حدود ۲۲۰۰ تماس تلفنی برقرار شده با ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی از دیگر فعالیت‌های نیروهای این سازمان است که به طور میانگین روزانه ۱۲۰۹ مورد تماس با ۱۲۵ است.

او خاطرنشان کرد: پنجمین نشست کتابخوان روز پنجشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد همچنین برنامه صعود به قله کرکس در این روز برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/م

 

نشست خبری مدیر عامل آتش نشانی اصفهان

برچسب ها: آتش نشانی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار