معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: اضافه برداشت آب از ۲۶۹ چاه کشاورزی استا‌ن اردبیل کنترل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مسعود امامی یگانه، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در سومین جلسه شورای حفاظت از منابع، مجاری و تاسیسات آبی استان اردبیل گفت: با هماهنگی انجام گرفته با شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اضافه برداشت آب از ۲۶۹ چاه کشاورزی استا‌ن کنترل می‌شود.

او بیان کرد: این چاه‌ها که با مصارف کشاورزی و پرورش ماهی فعال هستند، ۲۲ میلیون متر مکعب اضافه برداشت دارند.

معاون استاندار اردبیل خواستار اعمال روش هایی، چون تعیین حجم برداشت، جلوگیری از نوع مصرف غیرقانونی و جریمه برای جلوگیری از اضافه برداشت شد.

امامی یگانه با اشاره به کمبود آب در استان بر هماهنگی دستگاه‌های مرتبط برای مدیریت مناسب مصرف تاکید کرد.

او با بیان اینکه برای تامین آب باید میزان مورد نیاز برای زمان‌های اوج مصرف مد نظر قرار گیرد از تلاش مسوولان استان برای جذب اعتبارات لازم در این خصوص خبر داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل افزود: در سفر اخیر مدیران بانک‌های کشور مبلغ ۵۱۰ میلیارد تومان برای حوزه آب و فاضلاب شهری و روستایی استان اردبیل مصوب شده که با جذب آن اقدامات آبرسانی روستایی و اجرای شبکه فاضلاب انجام می‌شود.

امامی یگانه با تاکید بر نظارت‌های مستمر دستگاه‌های آب و فاضلاب روستایی و شهری در خصوص جلوگیری از هدر رفت آب، خواستار احصا موانع برای اتخاذ راهکار‌ها شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان و آب و فاضلاب شهری و روستایی اقدامات انجام گرفته در خصوص تامین آب شرب و همچنین مشکلات مربوطه را مطرح و خواستار همکاری برای حفظ منابع آب زیر زمینی و تامین آب شرب شهری و روستایی شدند.

انتهای پیام/ح

تصویب ۵۱۰ میلیارد تومان برای حوزه آب و فاضلاب شهری و روستایی اردبیل 

برچسب ها: کشاورزی ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.