رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد این مجلس بررسی رسمی استیضاح رئیس‌جمهور این کشور را به اتهام نقض قسم خود آغاز می‌کند.

بررسی استیضاح ترامپ کلید خوردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، آغاز رسمی بررسی درباره استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور را اعلام کرد.

او اعلام کرد این مجلس بررسی رسمی درباره استیضاح ترامپ را به اتهام نقض قسم خود و امنیت ملی از طریق درخواست کمک از یک قدرت خارجی برای ضربه زدن به رقیبش با هدف منافع سیاسی، آغاز می‌کند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد: «اقداماتی که تا به امروز رئیس جمهور انجام داده، به طور جدی قانون اساسی را نقض می‌کند. آقای ترامپ باید پاسخگو باشد و هیچ کسی فراتر از قانون نیست.»

او افزود: طی چند ماه گذشته ما در در کمیته‌های خود در حال انجام دادن تحقیق در ارتباط با این موضوع و مطرح کردن آن در دادگاه بوده‌ایم. بنابراین، مجلس نمایندگان آمریکا می‌تواند همه حقایق مربوطه را جمع آوری کند و به بررسی این موضوع بپردازد که آیا می‌تواند از اختیارات خود بر اساس بند چهار استفاده کند از جمله حق ما بر اساس قانون اساسی که شامل تأیید فرآیند استیضاح می‌شود. این هفته رئیس جمهور اذعان کرد از رئیس جمهور اوکراین خواسته است اقداماتی انجام دهد که از نظر سیاسی به نفع اوست. این اقدامات انجام شده در دوران ریاست جمهوری ترامپ نشان دهنده حقایقی در ارتباط با خیانت رئیس جمهور در ارتباط با سوگندش، خیانت به امنیت ملی ما و خیانت به تمامیت و استقلال انتخابات ماست. بنابراین، من امروز اعلام می‌کنم مجلس نمایندگان آمریکا فرآیند رسمی استیضاح رئیس جمهور را آغاز می‌کند. شش کمیته را مأمور انجام دادن تحقیقاتی در این باره کرده ام. رئیس جمهور باید پاسخ گو باشد. هیچ کسی فراتر از قانون نیست.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار