مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی و پایداری آن‌ها نه تنها وظیفه قانونی بلکه یک وظیفه شهروندی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،  محمدرضا عبدالرحیمی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو روز سه شنبه در نشستی با حضور مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان غربی و معاونان این اداره کل، منابع طبیعی را ارزشمندترین دارایی بشر دانست و افزود: منطقه آزاد ماکو بعنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور، بیشترین گستره منابع طبیعی و مراتع در بین مناطق آزاد را دارد و این مهم مسئولیت ما در حفاظت از آن دوچندان می‌شود و مشارکت سازمان منطقه با همکاران سازمان جنگلهاو منابع طبیعی طی سال‌های اخیر نیز ناظر به این توجه است.

او  افزود: البته در این فرایند باید توجه کنیم که اتکای صرف به امکانات و اقدامات دولتی به تنهایی قادر به تامین حفاظت از منابع طبیعی نیست، لذا باید با بهره گیری از دانش روز دنیا و مشارکت‌های مردمی به سمتی حرکت کرد که حفاظت از منابع طبیعی به معنای بهبود و ارتقای سطح سلامت زندگی مردم پیوند داشته باشد.

عبدالرحیمی چشم انداز مدیریت در منطقه آزاد ماکو را ایجاد الگوی حکمرانی خوب و تعمیم آن برای کل کشور عنوان کرد و ادامه داد:باید با بکارگیری متد‌ها و روش‌های علمی و بهره ورانه، شیوه‌های مطلوب مدیریتی و حکمرانی را به سرزمین اصلی تعمیم داد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو مدیریت یکپارچه را یکی از الزامات موفقیت مناطق آزاد بر شمرد و اظهارداشت: خوشبختانه اداره کل منابع طبیعی طبق قانون کلیه اختیارات و وظایف خود را به سازمان منطقه آزاد ماکو تفویض کرده است و امیدواریم دیگر دستگاه‌ها نیز در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند.
 
انتهای پیام/م
 

دیدار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.