ایران تنها کشور خاورمیانه است که در ردیف پیشتازان عرصه هوش مصنوعی در جهان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، هوش مصنوعی به عنوان شاخه‌ای از علوم کامپیوتر است که با خودکارسازی رفتار‌های هوشمندانه سروکار دارد و برای تشریح کردن سیستم‌هایی به کار می‌رود که هدف آن‌ها استفاده از ماشین‌ها برای تقلید و شبیه‌سازی هوش انسانی و رفتار‌های مرتبط با آن است.

این هدف گاه ممکن است با استفاده از الگوریتم‌های ساده و الگو‌های از پیش تعیین شده محقق شود، ولی گاهی هم نیاز به الگوریتم‌ها فوق‌العاده پیچیده دارد.

ابزار‌ها و روشهای مختلفی برای به کار بردن هوش مصنوعی در دنیای واقعی وجود دارد که برخی از آن‌ها را می‌توان در ترکیب با هم استفاده کرد که اساس کار تمام این روش‌ها  یادگیری ماشینی است.


بیشتر بخوانید: دارو‌های نانو از ایران به آسیا و اروپا صادر می‌شود


براساس اطلاعات سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۷، ایران با ۳۴ هزار و ۲۸ مقاله منتشر شده در این زمینه، در رتبه چهاردهم این دانش قرار دارد و در آخرین گزارشی که در مجله Science Nature منتشر شده است، ایران در مقالات هوش مصنوعی از تولید کننده‌ترین کشور‌ها در جهان است.

ایران همچنین در بین کشور‌هایی که دارای استناد به بالاترین مقاله‌ها هستند و تنها کشور از خاورمیانه در بین ده کشور برتر جهان با بیشترین استناد، در رده‌ی هفتم قرار دارد. تخمین زده می‌شود ۱.۳ درصد از بیشترین استناد‌ها در مورد هوش مصنوعی و ۰.۰۲ درصد مقالات در این زمینه باشد.

دانشگاه آزاد اسلامی ایران در بین بیست و نهمین کشور برتر با استناد به مقاله برتر هوش مصنوعی قرار دارد.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.