به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، میلاد کریمی، مدیر معاونت تاکسیرانی و حمل و نقل بار و کالای شهرداری، با بیان اینکه وجود تاکسیهای اینترنتی بزرگترین دغدغه امروزه رانندگان تاکسی است ادامه داد: از وقتی که تاکسیهای اینترنتی مشغول به کار شدند توانستند مردم را جذب کنند و تاثیر زیادی بر روند کار تاکسیها گذاشتند.
کریمی با اشاره به اینکه تاکسیهای اینترنتی بخاطر سرعت در ارسال خودرو و کاربا اپلیکیشین مورد استقبال مردم است افزود: طبیعی است که مردم تمایل بیشتری به استفاده از این تاکسیهای اینترنتی داشته باشند.
مدیر معاونت تاکسیرانی و حمل و نقل بار و کالای شهرداری همدان، تعداد تاکسیهای همدان را سه هزار و ۳۰۰ تاکسی اعلام کرد و ادامه داد: مدتی تاکسی اینترنتی اسکاد را برای مجموعه تاکسی رانی ایجاد کردیم، اما متاسفانه با عدم استقبال رانندگان تاکسی مواجه شدیم چرا که در آن شرایط راننده باید با نظم وشرایط خاصی کار میکرد.
کریمی، با تاکید براینکه اگر رانندگان تاکسی در سامانههای تاکسیهای اینترنتی دیگر عضو باشند تخلف محسوب میشود اظهار داشت: تا کنون برخورد جدی با این رانندگان تاکسی نداشتیم چراکه هدف ما بالا رفتن درآمد این افراد است و با توجه به اینکه کسب درآمد کمی دشوار است ما نیز سختگیری زیادی نمیکنیم.
او درخصوص رانندگان تاکسی در رابطه با کارتی شدن تاکسیها مطالبه دارند یا خیر گفت: این موضوع تقاضای رانندگان تاکسی است، اما کمی هم حساس است چرا که این پروژه در شهرهایی مثل اصفهان و تهران با شکست روبه رو شد و ما دوست نداریم این تجربه تلخ را تکرار کنیم.
مدیر معاونت تاکسیرانی و حمل و نقل بار و کالای شهرداری همدان، با بیان اینکه خدماتی برای رانندگان تاکسی در نظر گرفته شده تا آسایش بیشتری داشته باشند افزود: در حال حاضر لاستیک و روغن موتور را به صورت یارانهای به رانندگان میدهیم و کارتهای معیشتی را نیز برای رانندگان در نظر داریم که از فروشگاههای کوروش به صورت اقساطی و بدون سود استفاده کنند.
کریمی، در پایان با اشاره به اینکه بیمه رانندگان تاکسیها به صورت اقساطی و بدون سود تعلق میگیرد اضافه کرد: این بیمهها ۱۲ تا ۱۴ ماهه هستند و شامل انواع بیمه از جمله بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث هستند.۱۵۰۰ متر خط ۲۰ کیلو ولت در تویسرکان جا به جا شد.
انتهای پیام/ج