صحیفه سجادیه بیان روشن مقاومت و آزادگی در راه خدا است/ شناخت خداوند راهی برای توسعه سلامت روح جامعهرهبر شیعیان بحرین گفت: پیام امام سجاد (ع) در صحیفه سجادیه مقاومت و آزادگی در راه خدا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در کنگره بین المللی امام سجاد (ع) در بندرعباس گفت: قیام امام سجاد (ع) برای خدا و درباره خیر و برکت انسان‌ها بود و هیچ فکر و قدرتی نتوانست اراده و تفکر او را تغییر دهد.

او  افزود: انسان فروتن و متواضع همه حرکاتش برای خداوند و رسیدن به کمال و آزادگی است.

رهبر شیعیان بحرین با بیان اینکه عبادت فقط حج و نماز نیست  وانسان ها باید به سایر ابعاد نیز  توجه داشته باشند، افزود: آن عبادتی که انسان را به کمال می رساند عبادتی است که انسان را از تاریکی به نور برساند.

او گفت: مکارم اخلاق روح اخلاق است که برگرفته از صفات بارز خداوند بوده و هر آنچه از خداوند برگرفته شود در ذات پیامبر اسلام (ص) قرار گرفته است.

رهبر شیعیان بحرین با اشاره به اینکه شیطان می تواند انسان را به پست ترین جایگاه برساند و تنها راه رستگاری پیروی از احکام الهی است ، گفت: امت اسلامی با بصیرت و حکمت و بر اساس راه و روش پیامبران الهی راه خود را در پیش می‌گیرد.

او افزود: اعمالی را که انسان انجام می دهد باید با نیت خدایی باشد و شناخت خداوند راهی برای توسعه  سلامت روح جامعه و پیشرفت امت ها است.

رهبر شیعیان بحرین گفت: نیت خیر سبب رسیدن انسان به اهدافش می شود و زیبایی ذاتی مهم تر از زیبایی ظواهر است که باید به آن توجه ویژه شود تا به عالی ترین درجه کمال رسید.

نهمین دوره کنگره امام سجاد (ع) از صبح امروز در بندرعباس  آغاز شده است و عصر امروز نیز در سالن اجتماعات شهرک مروارید ادامه دارد و ظهر پنج شنبه چهارم مهر با برگزاری پنل‌های تخصصی و علمی پایان می‌یابد.

برنامه ویژه کنگره امام سجاد (ع) از ۱۲ محرم روایت نخست شهادت امام سجاد(ع) در هرمزگان و در ۲۷ کشور دنیا آغاز شده است.

اعزام ۱۵ مبلغ صحیفه سجادیه به نقاط مختلف هرمزگان، حفظ خوانی صحیفه سجادیه، آزادی ۹ زندانی مهریه در استان، توزیع ۳ هزار نوشت افزار در مناطق محروم از بخش‌های جانبی کنگره است.

در نهمین کنگره امام سجاد (ع) از کشور‌های کویت، الجزایر، لبنان و عراق، بحرین، نیجریه و میانمار و برخی کشور‌های اروپایی و شخصیت‌های برجسته علمی و فرهنگی کشور حضور دارند.

انتهای پیام/ر

صحبت های شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در بندرعباس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.