بانوی مددجوی تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) البرز با حمایت این نهاد و دریافت وام قرض‌الحسنه اشتغال ضمن راه‌اندازی گلخانه و فروش گل با پرداخت بدهی‌های همسرش او را از زندان آزاد و برای ۶ نفر نیز کارآفرینی کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، یک بانوی مددجوی البرزی با اشاره به سختی‌های زندگی و تلاش‌ برای کسب موفقیت گفت: در سال ۷۳ و زمانی که ۲۰ ساله بودم ازدواج کردم. حاصل زندگی‌مان دو دختر بود. همسرم به نقاشی ساختمان مشغول بود و خداروشکر مشکلی برای گذران زندگی نداشتیم تا اینکه همسرم به دلیل بدهی به زندان افتاد و حدود هفت سال در زندان بود.

این بانوی مددجوی البرزی بیان کرد: با توجه به غیبت نان‌آور خانواده مشکلات من آغاز شد. در خانه‌های مردم کار می کردم و زندگی به سختی می گذشت. مدتی بعد من و فرزندانم از طرف مددکاری زندان به کمیته امداد معرفی شدیم و تحت حمایت این نهاد  قرار گرفتیم.

روایت بانوی مددجویی که با گل‌فروشی همسرش را از زندان آزاد کرد

وی افزود: در کمیته امداد به کسانی که مددجو هستند پیشنهاد کار کردن و اجرای طرح‌های خودکفایی می‌دهند و من نیز چون از دوران نوجوانی به گل و گیاه علاقمند بودم با مشورت کارشناس اشتغال کمیته امداد وارد حرفه پرورش گل و گیاه شدم.

این بانوی مددجوی البرزی مطرح کرد: ابتدا یک وام پنج میلیون تومانی قرض‌الحسنه گرفتم و در حیاط خانه‌ام یک گلخانه کوچک درست کردم. کاکتوس پرورش می‌دادم و گلها را با دست فروشی و در کنار خیابان می‌فروختم. با همین کار بدهی‌های شوهرم را به صورت اقساط پرداخت کردم و توانستم تمام بدهی هایش را تسویه کنم.

وی افزود: با افزایش تعداد مشتریان تصمیم گرفتم کارم را توسعه دهم بنابراین درخواست وام تکمیلی برای توسعه اشتغال دادم و مجدد ۵۰ میلیون تومان وام دریافت کردم. سپس با اجاره یک مکان بزرگتر، گلخانه را به آنجا انتقال دادم و هم‌اکنون ۶ نفر دیگر در گلخانه‌ام مشغول به کار هستند. به لطف خدا با راه‌اندازی این گلخانه توانسته‌ام همسرم را از زندان آزاد و هزینه جهیزیه دخترم را نیز تأمین کنم و به خانه بخت بفرستم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار