رئیس شورای اسلامی شهرستان تربت جام گفت: برای پیگیری امور و مشکلات شهرستان، نیازمند مطالبه مردم، همکاری و فعالیت جهادی مسئولین تربت جام هستیم

پیگیری مشکلات مردم از دغدغه‌های اصلی شورای اسلامی تربت جامهاشم بهرامی نیا رئیس شورای اسلامی شهرستان تربت جام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: پیگیری امور و مشکلات مردم از دغدغه‌های اصلی اعضای شورای اسلامی شهرستان تربت جام است که مطالبه مردم، همکاری و فعالیت جهادی مسئولین تربت جام را می‌طلبد.

او افزود: اصل‌های ششم، هفتم، یکصدم، صد و یکم، صد و دوم، صد و سوم، صد و پنجم و صد و ششم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در مورد نحوه‌ی تشکیل، اهداف و وظایف شورا‌های اسلامی می‌باشد و بر مبنای این اصول قانون اساسی، آیین نامه‌ها و دستور العمل‌هایی از سوی وزارت کشور  در این خصوص تهیه، تدوین و ابلاغ شده است.

او ادامه داد: هدف از تشکیل نهاد مردمی شورا‌های اسلامی در این اصل‌های قانون اساسی، پیشبرد برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی با همکاری مردم و دستگاه‌های اجرایی می‌باشد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان تربت جام گفت: از جمله شورا‌های اسلامی در قانون اساسی می‌توان به شورای اسلامی شهرستان اشاره کرد که در هر شهرستان، بالاترین نهاد شورایی است که متشکل از نمایندگان مردم در شورا‌های اسلامی شهر‌ها و بخش‌های تابعه‌ی همان شهرستان می‌باشد.

بهرامی نیا با اشاره به وظیفه اصلی شورای اسلامی شهرستان افزود: نظارت بر عملکرد و فعالیت‌های شورا‌های شهر‌ها و بخش‌ها، ارائه پیشنهادات لازم در زمینه توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی شهرستان به دستگاه‌های ذی ربط و کمیته برنامه ریزی شهرستان و شورای اسلامی استان. تصویب، اصلاح، تصمیم و تفریق بودجه شورای شهرستان و شورا‌های شهر در شهرستان، هماهنگی و رسیدگی به مسائل و حل و فصل مشکلات بین شورا‌های شهر‌ها و بخش‌های شهرستان از جمله وظایف شورای اسلامی شهرستان می‌باشد.

او بیان کرد:شورای اسلامی شهرستان متشکل از ۱۰ نفر منتخب مردم از ۴ بخش و ۵ شهر تابعه بوده که در جریان یک انتخاب داخلی محلی به این شورا راه پیدا کرده اند.

انتهای پیام//ز. ج



شورای اسلامی شهرستان بالاترین نهاد شورایی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.