به دنبال صدور رای دادگاه عالی انگلیس مبنی بر غیرقانونی بودن تعلیق پارلمان این کشور، بوریس جانسون سفر خود به نیویورک را ناتمام گذاشت و به سرعت امروز به کشورش بازگشت.

رای دادگاه عالی انگلیس جانسون را به سرعت به کشور بازگرداندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پس از اعلام رای دادگاه عالی انگلیس در روز گذشته مبنی بر غیرقانونی بودن تصمیم نخست‌وزیر این کشور در تعلیق پارلمان، بوریس جانسون سفر خود را به نیویورک برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل ناتمام گذاشت و در ساعات اولیه امروز به کشورش بازگشت.

مجلس عوام انگلیس که اکثریت آن مخالف جانسون هستند پس از صدور رای روز گذشته دادگاه عالی این کشور که تعلیق پنج هفته‌ای مجلس را غیرقانونی اعلام کرد امروز ساعت ۱۱:۳۰ به وقت محلی کار خود را از سر گرفت.

جانسون مصمم است انگلیس را در تاریخ ۳۱ اکتبر (۹ آبان) با و یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج کند، اما از طرف دیگر بیشتر اعضای پارلمان نیز به همان اندازه مخالف سناریوی «برکسیت بدون معامله» هستند.

از سوی دیگر جانسون پیشنهاد برخی سیاستمداران را برای استعفا از سمت نخست‌وزیری رد کرده است و هنوز مشخص نیست چه سرانجامی در انتظار برکسیت است. حزب کارگر، اصلی‌ترین حزب مخالف، نیز برسر برکسیت دچار دودستگی شده است.

جالب آنکه اختلافات با صدور رای دادگاه انگلیس نه تنها کم‌تر نشد، بلکه سیاستمداران در واکنش به این رای نیز اختلافات شدیدتری از خود نشان دادند. جانسون در واکنش به این رای در نیویورک گفت به شدت مخالف آن است و از اینکه بسیاری تلاش می‌کنند مانع برکسیت که خواسته مردم بوده است شوند شاکی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار