رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز خرید حمایتی گوجه‌فرنگی از کشاورزان کرمانشاهی با قیمت هر کیلوگرم هزار تومان از امروز (سوم مهر) خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای خرید حمایتی گوجه فرنگی از کشاورزان استان کرمانشاه، گفت : با همکاری و توافق شرکت روژین تاک که عمده کار فرآوری گوجه فرنگی تولیدی در استان را بر عهده دارد، قرار شده به منظور حمایت از کشاورزان گوجه فرنگی با قیمت هر کیلوگرم هزار تومان از کشاورزان خریداری شود.

او با بیان اینکه تا پیش از این گوجه فرنگی با قیمت پایین‌تر از کشاورزان خریداری می‌شد، گفت : قیمت هزار تومان قیمت مناسبی برای گوجه فرنگی است که کشاورزان گوجه‌کار را خوشحال می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به در حال افزایش بودن سطح زیر کشت گوجه فرنگی در استان کرمانشاه، گفت: در حالیکه سال گذشته سطح زیر کشت گوجه فرنگی استان ۵۵۰۰ هکتار بود، امسال این سطح به هشت هزار هکتار افزایش پیدا کرده است.

حاتمی گفت: پیش بینی می‌شود امسال بین ۵۰۰ تا ۵۵۰ هزار تن گوجه فرنگی در استان کرمانشاه تولید شود.

حاتمی گفت: برداشت گوجه فرنگی در استان کرمانشاه از بیش از یک ماه گذشته شروع شده و تا زمانی که سرمای هوا اجازه بدهد و احتمالا تا ۱۵ آبان ادامه خواهد داشت.

او با پیش بینی افزایش سطح و تولید گوجه فرنگی در استان، راه اندازی واحد‌های فرآوری جدید گوجه فرنگی را در استان ضروری عنوان کرد.

سعید کریمی مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به ضرورت راه اندازی واحد‌های جدید فرآوری گوجه فرنگی در استان، گفت: پیشنهاد راه اندازی یک واحد بزرگ فرآوری گوجه فرنگی در استان را داریم که در این خصوص نیاز به ورود سرمایه گذاران توانمند داریم.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره در حال افزایش بودن تولیدات گوجه فرنگی استان، گفت: با توجه به درآمدزا بودن کشت گوجه فرنگی برای کشاورزان احتمالا در سنوات آتی شاهد افزایش سطح زیر کشت و تولید محصول گوجه فرنگی در استان کرمانشاه باشیم.

او گفت: کشت گوجه فرنگی برای کشاورزان با درآمد مناسبی همراه است و لذا گرایش کشاورزان به کشت گوجه فرنگی در سنوات آتی در استان دور از انتظار نیست.

کریمی با بیان اینکه در حال حاضر یک واحد بزرگ فعال در زمینه فرآوری گوجه فرنگی در استان کرمانشاه وجود دارد، گفت: این کارخانه ظرفیت فرآوری سالانه بین ۱۶۰ تا ۱۷۰ هزار تن گوجه فرنگی را به صورت رب و کنسرو گوجه فرنگی دارد.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به در دست راه اندازی بودن سه واحد فرآوری گوجه فرنگی با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن در استان داشت و گفت: همچنین راه اندازی چند واحد فرآوری دیگر در برنامه استان است که ظرفیت این واحد‌ها ۲۰۰ هزار تن خواهد بود.

او اشاره‌ای هم به در دست بهره‌برداری بودن واحد فرآوری ۹۰۰۰ تنی گوجه فرنگی در سراب نیلوفر داشت و گفت: این واحد در حال حاضر ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با توجه به مشکلات موجود در زمینه فرآوری گوجه فرنگی در استان و ماندن محصولات روی دست کشاورزان، روند راه اندازی این واحد تسریع شده و احتمالا ظرف یک ماه آینده وارد فاز فرآوری خواهد شد .

 

 

انتهای پیام/د

ضرورت راه اندازی واحد‌های جدید فرآوری گوجه فرنگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.