بهای نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال‏ در آغاز معاملات روز چهارشنبه کاهش یافت.

کاهش بهای نفت برنتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بهای ‏هر بشکه نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال که ‏از آن به عنوان ‏یکی از مهمترین مراجع قیمت گذاری ‏نفت داد و ستد شده در ‏‏بازار‌های بین المللی و پایه‌ای برای قیمت ‏گذاری دیگر انواع نفت ‏در بازار اروپا ‏استفاده می‌شود برای تحویل در ماه نوامبر با ۱.۵۸ درصد کاهش به ۶۲ دلار و ۱۰ سنت رسید.

در معاملات الکترونیک بازار نیویورک، بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‏‏شیرین (وست تگزاس اینترمدییت‏) که بیشتر برای ‏‏قیمت گذاری نفت مصرفی ‏‏آمریکا، به کار ‏برده می ‏شود در پایان معاملات ‏بازار نفتی ‏نیویورک، ‏برای تحویل ‏در ماه نوامبر با ۱.۳۴ درصد کاهش به ۵۶ دلار و ۵۲ سنت رسید.

استفن برنووک از شرکت کارگزاری "پی ‏وی ام" که ‏‏داده ‏های پایه آماری ‏مربوط به ‏‏بازار ‏نفت و ‏انرژی را ‏‏ارائه می‌کند، در این باره می‌گوید بهای نفت در معاملات امروز تحت تاثیر گزارش انجمن نفت خام آمریکا (API) کاهش یافت. ‏انجمن نفت خام آمریکا که به عنوان ‏‏نهادی کارشناسی نوسانات مربوط به ‏نفت ‏این کشور را در سطح ملی ‏مورد بررسی ‏قرار می‌دهد و پیش بینی‌های مربوط به ‏میزان ذخیره سازی ‏هفتگی نفت خام را یک ‏روز قبل از ‏وزارت انرژی آمریکا منتشر ‏می‌کند، اعلام کرده است میزان ذخایر نفت خام این کشور تا هفته گذشته (هفته منتهی به ۲۰ سپتامبر) ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش میزان موجودی بنزین ذخیره سازی شده نیز تا این هفته ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه افزایش یافته است. برعکس میزان ‏فرآورد‌های نفتی یعنی ‏نفت ‏گاز (گازوئیل) و سوخت ‏‏گرمایشی ذخیره سازی شده ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه کاهش یافته است.

اما با توجه به اینکه آمار و ارقامی که این انجمن ارائه می‌دهد، زیاد دقیق و قابل استناد نیستند سرمایه گذاران و کارشناسان بازار‌های مالی و بخش انرژی منتظر انتشار گزارش اصلی توسط آژانس اطلاع رسانی انرژی آمریکا هستند که قرار است امروز انجام گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار