۱۹ پروژه محرومیت‌زدایی در قالب طرح کرامت در شهرستان‌های فارس اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید مجتبی سرورزاده رئیس بسیج سازندگی استان فارس گفت: ۱۹ پروژه فعال محرومیت‌زدایی در طرح کرامت شهرستان‌های فارس در حال انجام و علاوه بر آن ۱۵۰ پروژه تعمیر منزل محرومین نیز در حال اجرا است.

او افزود: این پروژه‌ها در شهرستان‌های نی‌ریز، جهرم، کازرون، لار، خنج، لامرد و شیراز در قالب طرح احداث حسینیه، دارالقران، سالن ورزشی، فرهنگسرا است.

سرورزاده ادامه داد: فعالیت‌های بسیج سازندگی در سه محور محرومیت‌زدایی، فعالیت اردو‌های جهادی و اقتصاد مقاومتی، اشتغال و صندوق‌های قرض‌الحسنه برگزار می‌شود.

به گفته رئیس بسیج سازندگی استان فارس تاکنون نزدیک به ۱۶۴ نفر روز فعالیت گروه‌های جهادی در فارس توسط معاونت سازندگی سازمان بسیج سازندگی صورت گرفته است.

سرورزاده با اشاره به حضور پررنگ گروه‌های جهادی در زمان سیل شیراز و اردو‌های جهادی در فارس گفت: ۹۰ گروه جهاد‌ی و هزار و ۸۷۰ نفر اردو در سیل شیراز فعالیت داشتتد که ۲۳۵ خانه توسط گروه‌های جهادی تعمیر شده است.

او افزود: در سیل لرستان ۱۱۵ گروه جهادی و ۵ هزار نفر اردو جهادی توسط فارس صورت گرفته است و همچنین در سیل خوزستان ۵۳ گروه جهادی هزار و ۸۳۵ نفر در مهار سیلاب حضور داشتد.

به گفته سرورزاده بعد از مسئله سیل سازمان بسیج سازندگی فارس در شهرستان شوشتر دهستان شعیبیه ۱۵۰ واحد تعمیراتی و ۵۰ منزل احداثی ماموریت داده شد که در نهایت ۱۷۶ واحد تعمیری زودتر از موعد تا پایان مردادماه تحویل دادیم.

مسئول بسیج سازندگی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه فجر استان فارس درباره فعالیت‌های اقتصاد مقامتی با اشاره به اجرای طرح‌های صنایع دستی، تولید و بسته بندی قارچ، گفت: همچنین از فعالیت نیروگاه‌های خورشیدی کوچک برای تولید برق در منازل استفاده می‌شود و نزدیک به ۲ میلیارد تومان بودجه در این زمینه برای فعالیت‌های اقتصادی اختصاص داده شده است.

به گفته سرورزاده ۲۶۱ تسهیلات در زمینه اقتصاد مقاومتی و ۴۱ مورد در صنایع تبدیلی تسهیلات واگذار شده است.

او با اشاره به فعالیت قرارگاه پیشرفت در ۶ نقطه استان گفت: فعالیت قرارگاه پیشرفت در سال ۹۵ شروع به مطالعات کرد و تعدادی از دهستان‌ها شناسایی و ۶ دهستان احصا شده است.

سرورزاده افزود: در ۶ نقطه روستای احصا شده در حوزه عمرانی، بهداشت و سلامت، اقتصاد و معیشت، فرهنگ و اجتماعی فعالیت صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/م

فعالیت قرارگاه پیشرفت در ۶ نقطه استان فارس

برچسب ها: سپاه ، بسیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار