جانشین فرمانده انتظامی کشور گفت: در نیمه نخست امسال، بیش از ۴۰۸ تُن مواد مخدر در کشور کشف شده است که این مقدار نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۲ درصد افزایش یافته است.

کشف بیش از ۴۰۸ تُن مواد مخدر در کشور/ انهدام شبکه بزرگ قاچاق مواد مخدر در آذربایجان غربیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، سردار سلیمانی جاشین فرمانده انتظامی کشور عصر امروز در سفر به آذربایجان غربی گفت: مبارزه بی امان با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر جزء الویت‌های اساسی پلیس است.

او با اشاره به کشفیات مواد مخدر در کشور افزود: در نیمه نخست امسال بیش از ۴۰۸ تن مواد مخدر کشف شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۲ درصد افزایش دارد.

سردار سلیمانی با اشاره به انهدام محموله‌ی بزرگ ۸ تنی در ارومیه بیان کرد: امروز بزرگترین محموله مواد مخدر همراه با قاچاقچی را بعد از یک ماه تعقیب در ارومیه منهدم کردیم.

جانشین فرمانده انتظامی کشور با اشاره به اینکه سوداگران مرگ ۸ تن و ۶۰۰ کیلوگرم مواد مخدر را در داخل تانکر حمل گاز جا سازی کرده بودند افزود: از این میزان ۳.۵ تن مرفین و ۵ تُن و ۳۰۰ کیلوگرم تریاک است.

سردار سلیمانی ادامه داد: همچنین فرماندهی نیروی انتظامی ۱۳۰ قبضه سلاح و محموله ۱۷۵ کیلوگرمی تریاک و ۸ کیلوگرمی شیشه و ۸ کیلوگرمی کاکوئین را کشف کرده اند.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه تقویت همه جانبه پلیس مبارزه با مواد مخدر در کل کشور در دستور کار قرار دارد افزود: تقویت مرزبانی، نیروی انتظامی و پلیس مبارزه با مواد مخدر استان‌های مرزی مانند استان آذربایجان غربی که یکی از گلوگاه‌های ترانزیت و خروج مواد مخدر است از مهمترین برنامه و اهداف است.

فرمانده انتظامی کشور با اشاره به اینکه در دنیا بیش از ۷۵ درصد کشفیات مواد مخدر توسط ایران انجام می‌شود گفت:کشور افغانستان بیش از ۹۰ درصد تولیدات تریاک را در دنیا به خود اختصاص داده است و پیش بینی می‌شود در سال جاری بیش از ۱۰ هزار تن تریاک تولید خواهد کرد و این تولیدات را از مسیر‌های مهم، نزدیک و آسان که مرز‌های ایران است به اروپا خواهد فرستاد.

او افزود:از اول انقلاب پلیس و نیروی انتظامی برای مبارزه با این بلای خانمان سوز بیش از ۴ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است و اگر مجاهدت‌های عزیزان نیروی انتظامی و مبارزه بی امان و اعتقادی این عزیزان نبود کشور‌های اروپایی که مقصد این مواد مخدر‌ها بودند دچار معضلات شدید اجتماعی شده بودند.

فرمانده انتظامی کشور بیان کرد: بر اساس آمار و ارقام ایران نقش بسیار حساس و مهمی را برای مبارزه با مواد مخدر دارد و بزرگترین سد و مانع برای مقابله با انتقال تولیدات مواد مخدر شرق به سایر نقاط جهان است.

پلیس گمرک در تمامی پایانه‌های صادراتی و وارداتی ایجاد می‌شود

سردار سلیمانی در ادامه با اشاره به اقدامات ناجا برای مبارزه با قاچاق کالا و استقرار پلیس گمرک در پایانه‌های مرزی و گمرکات گفت:در کنار مصوبات دولت و پیگیری‌های نیروی انتظامی برای ایجاد و ارتقاء امنیت اقتصادی از مبادی ورودی تا به دست مصرف کننده و از تولید در کشور تا صادرات خارج از کشور بنا بر این شد که در ۱۵۷ گمرک و پایانه‌ی صادرات و واردات پلیس گمرک ایجاد شود.

جانشین فرمانده انتظامی کشور ادامه داد: در این راستا افراد آموزش دیده به وسیله تجهیزات اطلاعاتی کالا‌های صادراتی و وارداتی با رصد خواند کرد و از ورود و خروج هرگونه قاچاق نیز جلوگیری خواهند شد.

جانشین فرمانده انتظامی کشور از راه اندازی پلیس گمرک در ۱۳ گمرک کشور خبر داد و افزود:امروز مرز بازرگان به عنوان دومین گمرک و مرز کشور بود که پلیس گمرک در آن مستقر شد.

سردار سلیمانی افزود:در آینده نزدیک در تمامی گمرکات استان آذربایجان غربی پلیس گمرک مستقر خواهد شد.

جانشین فرمانده انتظامی کشور با اشاره به اینکه مبارزه بی امان با قاچاق کالا در دستور کار نیروی انتظامی قرار گرفته است افزود:نیروی انتظامی در بخش کشفیات قاچاق کالا بیش از ۱۳۸ درصد در بخش کشفیات قاچاق سوخت بیش از ۲۰۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه تمرکز نیروی انتظامی بر روی پرونده‌های بالای ۵۰۰ میلیون تومان است افزود: این پرونده بیش از ۶۷ درصد پرونده‌ها را شامل می‌شود.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: مواد مخدر ، پلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.