رئیس‌جمهور لبنان در سخنرانی خود در هفتادوچهارمین دوره نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک بر حق کشورش در دفاع از خود در مقابل تعرض رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

میشل عون: اسرائیل قطعنامه شورای امنیت و حاکمیت ملی لبنان را نقض می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، میشل عون، رئیس جمهور لبنان در سخنرانی خود در هفتادوچهارمین دوره نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت جنگ‌ها در خاورمیانه محدود شده است. اما همچنان نتایج آن ادامه دارد.

میشل عون ادامه داد: بحران آوارگان تاثیر منفی بر اقتصاد، امنیت و محیط زیست لبنان گذاشته است. شروط لازم برای بازگشت امن آوارگان سوری محقق شده است. آوارگان سوری در بازی بده بستان بین المللی به گروگان تبدیل شده اند. از سران جهان می‌خواهم برای بازگشت آوارگان به سوریه پس از برقراری امنیت در این کشور تلاش کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: یهودی سازی قدس و شهرک سازی به فرصت برقراری صلح در خاورمیانه ضربه می‌زند و آینده تیره و تاری را ترسیم می‌کند. اقدامات اسرائیل در نقض اصول سازمان ملل، بحران خاورمیانه را پیچیده‌تر می‌کند. اسرائیل همچنان به نقض قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت و همچنین نقض حاکمیت ملی لبنان ادامه می‌دهد. 

عون افزود: لبنان کشور صلح طلب است. تعرض اسرائیل به خاک لبنان را محکوم می‌کنیم. هشدار می‌دهیم وعده‌های انتخاباتی در اسرائیل درباره الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری (به سرزمین‌های اشغالی)، تاثیر منفی بر لبنان از نظر موضوع آوارگان فلسطینی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار