محققان گوگل با بهره‌گیری از داده‌های موجود در یک بانک اطلاعاتی جامع برای شناسایی تصاویر جعلی تلاش می‌کنند.

تلاش گسترده گوگل برای مبارزه با تصاویر جعلیبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گوگل با انتشار بیش از سه هزار تصویر جعلی در فضای مجازی در تلاش از تا به شکل گسترده‌ای این دسته از تصاویر را که در اکثر موارد با اهداف مخررب طراحی و تولید می‌شوند شناسایی و از وب‌سایت‌های مختلف جذب کند.


بیشتر بخوانید: این دو اپلیکیشن اندرویدی را همین حالا حذف کنید!


هدف اصلی گوگل از این اقدام حمایت از توسعه‌دهندگان و کاربرانی است که با ابزارهای گوناگون برای پاک‌سازی فضای مجازی و مبارزه با تصاویر جعلی در اینترنت تلاش می‌کنند. با توجه توسعه نرم‎‌افزارهای تولید و طراحی تصاویر جعلی و مجهز شدن این برنامه‌ها به فناوری هوش مصنوعی همه روزه تعداد زیادی از این دسته تصاویر تولید و در محلی‌های مختلف به کارگیری می‌شوند. 

تلاش گسترده گوگل برای مبارزه با تصاویر جعلی

روش هوشمندانه گوگل جهت مبارزه با طراحی تصاویر جعلی

یکی از گسترده‌ترین حوزه‌هایی که کاربران غیرمجاز و هکرها با فعالیت در آن تعداد زیادی از تصاویر جعلی را تولید می‌کنند، طراحی تصاویر غیرواقعی از شخصیت‌های سیاسی است. این تصاویر با اهداف مخرب و برای تیره کردن چهره شخصیتی خاص در آمریکا و حتی در سطح جهان استفاده می‌شوند. به عنوان مثال در زمان برگزاری انتخابات در کشورهای مختلف عده‌ای به ایجاد تصاویر و ویدئوهای جعلی به دنبال تخریب چهره و کاهش محبوبیت کاندیدایی خاص هستند. 

گوگل با انتشار تصاویر جعلی که پیش‌تر شناسایی و یا توسط متخصصان این شرکت تولید شده‌اند از روشی هوشمندانه با انتشار دهندگان و تولیدکنندگان تصاویر جعلی مبارزه می‌کند. از جمله قابلیت‌هایی که به تازگی به برخی از نرم‌‎افزارهای ویژه طراحی و ویرایش تصاویر و ویدئوها اضافه شده است امکان برش چهره یک فرد و قرار دادن آن روی صورت فرد دیگری در همان ویدئو است. این کار با دقت بالایی انجام می‌گیرد و به سادگی نمی‌توان آن را تشخیص داد. 

تلاش گسترده گوگل برای مبارزه با تصاویر جعلی

چون تقریبا تمامی تصاویر جعلی به ویژه تصاویر چهره شخصیت‌های مشهور جهان از الگویی خاص پیروی می‌کنند و در پایگاه اطلاعاتی گوگل ذخیره‌سازی شده‌اند، کاربرانی که قصد تولید تصویری غیر مجاز را دارند ناگزیر باید از این الگوها پیروی و تصویر مورد نظر خود را تولید کنند. در این زمان سیستم‌های تحلیل‌گر گوگل تصویر جعلی مذکور و فرد خاطی را شناسایی کرده و از ادامه کار او جلوگیری می‌کنند. 

انتهای پیام/

جدیت گوگل در مبارزه با تصاویر تجلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.