مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تفت گفت: تفتی‌ها با تامین ۶۰ درصد عسل مورد نیاز استان، به عنوان قطب تولید عسل استان یزد شناخته می شود.

تفت قطب تولید عسل استان یزد/ زنبورداران تفتی از قافله سرشماری کندو‌ها جا نمانندمحمد حسین فلاح نژاد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تفت در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: شهرستان تفت با سی وچهار هزار کلنی زنبور عسل و تامین ۶۰ درصدی عسل مورد نیاز استان، تبدیل به قطب تولید عسل استان یزد شده است.

فلاح نژاد به ضرورت مراجعه زنبورداران تفتی به مراکز جهاد کشاورزی و یا شرکت تعاونی زنبورداران شهرستان، قبل از آغاز سرشماری کندو‌ها اشاره و تصریح کرد : کندوداران، آدرس محل استقرار کندو‌های خود را ارائه دهند تا زنبورستانی از قافله سرشماری جا نماند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تفت به اجرای طرح سرشماری کندوهای زنبور عسل در شهرستان تفت اشاره کرد و افزود: در این طرح، تعداد کندو‌ها از جمله مدرن و بومی، میزان تولید عسل و دیگر فرآورده‌های زنبورداران ثبت خواهد شد.

او با بیان اینکه جا به جایی کلنی‌ها در زمان اجرای طرح سرشماری کندوهای زنبور عسل ممنوع است، اضافه کرد: این طرح در شهرستان تفت همزمان با سراسر کشور از ششم تا نوزدهم مهرماه انجام می شود.

انتهای پیام/ غ

اجرای طرح سرشماری کندوهای زنبور عسل در تفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.