معاون گردشگری میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: امروز جامعه ما همچون کوهنوردان به فرهنگ همنوردی نیاز دارد چرا که منیّت در کوهنوردی وجود ندارد.

جامعه امروز همچون کوهنوردان به فرهنگ همنوردی نیاز داردبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، وبه نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی و گردشگری سیستان وبلوچستان؛ مجتبی میرحسینی معاون گردشگری میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان در گردهمایی کوهنوردان کشور در موزه منطقه‌ای جنوب شرق کشور در زاهدان اظهار کرد: اهمیتی که کوهنوردی دارد در موضوع همنوردی است و اینکه کوهنوردان در بین سایر اقشار جامعه در قله قرار دارند.

او  افزود: امروز جامعه ما همچون کوهنوردان به فرهنگ همنوردی نیاز دارد چرا که منیّت در کوهنوردی وجود ندارد در صورتی که در جامعه، برخی منیت‌ها مانع پیشرفت جامعه شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان ادامه داد: اگر در جامعه همنوردی حاکم شود توسعه پایدار شکل میگیرد.

وی با بیان اینکه نکته‌ای که کوهنوردی را در قله قرار داده است، هوش فرهنگی کوهنوردان است، گفت: این قشر از جامعه وقتی دست یکدیگر را میگیرند و کمک میکنند تا کنار یکدیگر قرار گیرند به قله و مقصد نهایی میرسند.

میرحسینی بیان کرد: در میان کوهنوردان برخلاف تنوع فرهنگی، ارتباط و تعامل بین فرهنگی نیز وجود دارد، علاوه بر این به هوش فرهنگی نیز نیاز است.

او افزود: امسال پویش ملی معرفی و سفر به سیستان و بلوچستان با ۲۵ اقدام ملی، ۱۵ اقدام استانی و ۳ اقدام بین المللی شکل گرفته است.

این مسؤول گفت: سیستان و بلوچستان با احتساب مرز‌های آبی، بزرگترین استان کشور است و دارای ظرفیت‌های گردشگری انبوه است، با توجه به اینکه ۸۰ درصد تجارت جهانی از طریق دریا انجام میشود باید گردشگری دریایی استان نیز رونق گیرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان افزود: سیستان و بلوچستان متنوع‌ترین مقصد گردشگری ایران است و آغوش مردمان مهمان نواز این خطه بر روی همه گردشگران حوزه‌های مختلف باز است.

او ادامه داد: برگزاری همایش ملی روز جهانگردی در زاهدان نشان دهنده توجه و اهتمام ویژه دولت به این استان است.

انتهای پیام/ع

برگزاری همایش ملی روز جهانگردی در زاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار