برای تحقق خواسته ها و رویاهایمان باید از گام های کوچک شروع کنیم ابتدا باید اهداف و اولویت هایمان را بدانیم و سپس برای آن برنامه ریزی کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، الان که فصل سفر تمام شده و هزینه‌های مدرسه فرزندان گران شده، صحبت از پس انداز برای سفر موضوعی فانتزی باشد. اما اگر برای شما سفر اولویت داشته باشید می‌توانید با مدیریت هزینه‌های زندگی برای سفر نیز پس انداز کنید.

چگونه برای سفر کردن پول پس‌انداز کنیم؟/ هفت گام برای تحقق رویای سفر
بهترین روش‌های پس انداز برای سفر

گام اول:نوشتن هزینه های روزمره

 
بدون این‌که بدانید برای چه چیز‌هایی پول خرج می‌کنید، نمی‌توانید پولی پس‌انداز کنید. شما بعد از مدتی یادداشت هزینه‌های روزمره متوجه خواهید شد، چقد از درآمد شما صرف هزینه‌های غیرضروری خواهد شد و با حذف این هزینه ها، می‌توانید پول سفر را پس انداز کنید.


گام دوم:تخمین هزینه های سفر

 
شما باید تخمینی از هزینه‌های سفر خود از جمله هزینه‌های غیرضروری داشته باشید. درباره مکانی که می‌خواهید به آنجا سفر کنید جستجو (تحقیق) کنید. هزینه‌هایی که این سفر دربر دارد را تخمین بزنید و به دو دلیل قیمت را به بالا رند کنید. یکی این‌که در ذهن خود شماره‌ای ساده و جذاب از قیمت را داشته باشید و دیگری آن‌که در بودجه‌ی سفر خود مقداری پول برای زمانی که ناچار به هزینه شدید داشته باشید بنابراین هزینه اصلی سفر را بیش از آن چیزی که هست در نظر بگیرید.


گام سوم: بودجه منزل خود را تعیین کنید 

 
 
از زمانی که هزینه‌های خود را پیگیری و یادداشت می‌کنید، دارای اطلاعات درستی از تعیین بودجه خود هستید و، چون هدف شگفت‌انگیزی از سفر در ذهن خود دارید، انگیزه پیدا کرده‌اید. حال می‌توانید بودجه‌ای واقع‌بینانه برای خود تعیین کنید. برای تمام درآمد خود برنامه‌ریزی کنید و آن را به هزینه‌ها و یا پس‌انداز اختصاص دهید.
 

 
چگونه برای سفر کردن پول پس‌انداز کنیم؟/ هفت گام برای تحقق رویای سفر


گام چهارم: سفر رویایی خود را هر روز تصور کنید 

 
عکس‌ها برای این کار بسیار مفید هستند. زمانی که درباره سفر خود جستجو می‌کنید عکس‌هایی را می‌یابید که برای شما الهام‌بخش هستند یا اینکه در سایت‌های گردشگری سفرنامه‌ها را بخوانید.


گام پنجم: رویکرد مینیمالیستی داشته باشید 


مینیمال بودن به این معنی است که تمام چیزی که نیاز دارید را در اختیار بگیرید نه بیشتر. ممکن است شما بخواهید کتاب زیادی در زندگی خود بخوانید و از آن‌ها نگه داری کنید. پس می‌توانید کتاب‌های بیشتری از تعدادی که لازم است، داشته باشید، اما قبل از خرید این را در نظر بگیرید که چقدر به آن نیاز دارید؟ آیا به جای خرید می‌توانید آن را قرض یا اجاره کنید؟ و آیا این خرید به شاد کردن شما کمک می‌کند؟


گام ششم: روز به روز پس‌انداز کنید


پس‌انداز کردن پول بر روی سبک زندگی شما تاثیر می‌گذارد و به یک عادت و تمرین روزانه تبدیل می‌شود. برای این کار می‌توانید قلکی داشته باشید و پول اختصاص داده شده روزانه برای سفر را در این قلک پس انداز کنید. همچنین می‌توانید حساب بانکی جداگانه‌ای برای سفر بازکنید.
 
چگونه برای سفر کردن پول پس‌انداز کنیم؟/ هفت گام برای تحقق رویای سفر


گام هفتم: از موقعیت‌های مناسب عاقلانه استفاده کنید 

 
خطوط هوایی، کارت‌های اعتباری، هتل‌ها وموقعیت‌های زیادی برای استفاده وجود دارد که با خرج کردن یا پس‌انداز کردن برای سفر برابر است. در بعضی مواقع موقعیت‌هایی وجود دارد که استفاده کردن از آن‌ها به نفع شماست.
 
انتهای پیام//م.م 
 

 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.