مشکلاتی که در بازگشایی مدارس روستا‌های خُنگ و نقنج این شهرستان به وجود آمده بود با توافق نمایندگان روستا رفع شد و این مدارس از شنبه آینده به روی دانش‌آموزان باز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند یکه خانی مدیر آموزش و پرورش بیرجند گفت: طبق توافق آموزش و پرورش با نمایندگان و شورای روستا‌ها در ۳۰ تیرماه ۹۸ مقرر شد نمایندگان روستا‌ها حداکثر تا یک هفته وضعیت مدارس را بررسی و به شورا اعلام کنند.

او ادامه داد: در این مدت بیشتر روستا‌های زیرمجموعه آموزش و پرورش بیرجند نتایج را به شورا اعلام کردند، اما نتیجه اعلام شده از سوی شورای شهر روستا‌های نقنج و خنگ تا ۳۱ شهریور به شورا نرسید که علت اصلی ساماندهی نشدن معلم در این روستا‌ها بود.

مدیر آموزش و پرورش بیرجند اظهار داشت: طبق نشستی که در فرمانداری بیرجند با حضور معاون فرماندار و نمایندگان روستا‌ها برگزار شد سه پیشنهاد به نمایندگان ارایه شد که با تعهد نمایندگان در تامین ۳۰ دانش‌آموز دوره متوسطه در هر روستا، مدارس از شنبه آماده پذیرش دانش‌آموزان خواهد بود.

او پذیرش دانش‌آموزان در مدارس شبانه‌روزی به صورت کامل رایگان با تامین لباس فرم، کتاب و لوازم‌تحریر و هزینه ایاب و ذهاب و دایر بودن مدارس یک سال در روستای نقنج و یک سال در خُنگ را از دیگر پیشنهادات این نشست بیان کرد.

یکه خانی تصریح کرد: پس از این توافق، معاون دبیران مدارس مشخص و از شنبه در مدارس این روستا‌ها فعالیت خواهند کرد.

روستا‌های «خُنگ» و «نقنج» از توابع شهرستان بیرجند است که در ۴۰ تا ۴۵ کیلومتری مرکز استان قرار دارند.

انتهای پیام/ک

مدارس خُنگ و نقنج بیرجند شنبه آینده باز است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.