کلانتری گفت: اگر سیاست‌های کشور به منظور توسعه پایدار نباشد نسل‌های بعدی اولین قربانی خواهند بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عیسی کلانتری در جلسه شورای اداری خراسان رضوی گفت: بدون توجه به جغرافیای سیاسی، محیط زیست مسئله عموم مردم جهان است و به نوعی امانت نسل‌های بعد محسوب می‌شود.

او ادامه داد: استراتژی سازمان‌های حفاظت محیط زیست در دنیا توسعه پایدار است که بر اساس چهار اصل اقتصادی کار کردن، حفاظت، برهم نزدن نظم اجتماعی و حفظ حقوق نسل‌های بعدی تاکید دارد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه که مصرف بیش از حد محیط زیست جهان را تهدید می‌کند، گفت: از یک طرف جمعیت جهان گسترش پیدا کرده و از طرف دیگر تولید ناخالص دنیا نیز در حال افزایش است و این باعث می‌شود نسل‌های آینده قربانی نسل کنونی باشند.

کلانتری با اشاره به اینکه در دنیا هر روز بیش از ۳۰۰ میلیون بشکه نفت مصرف می‌شود، افزود: بعد از روسیه بالاترین مصرف انرژی را ایران در اختیار دارد، اما به هرحال اگر سیاست‌های کشور به منظور توسعه پایدار نباشد نسل‌های بعدی اولین قربانی خواهند بود.

او با تاکید بر اینکه کشور پتانسیل مصرف موجود را ندارد، تصریح کرد: میزان مصرف حال حاضر کشور واقعا تهدید کننده تمدن این سرزمین به شمار می‌رود و ما در حال روبرو شدن با یک تغییر اقلیم بسیار وحشتناک هستیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور حفظ محیط زیست را وظیفه همه مردم دانست و گفت: محیط زیست کشور شکننده است و اگر از آن حمایت نشود، چیزی برای نسل‌های بعدی باقی نخواهد ماند.
 

امروز دشمن می‌خواهد از طریق جنگ اقتصادی ما را تسلیم خود کنند


علی‌رضا رزم حسینی استاندار خراسان‌رضوی نیز گفت: هر کشوری ایامی را برای بزرگداشت افتخارآفرینان خود نام گذاری می‌کند و ما هم به همین مناسبت، یاد فرزندان کشور را که در جنگی تحمیلی به شهادت رسیدند، گرامی می‌داریم.

او ادامه داد: در دورانی که بسیاری از کشور‌ها پشتیبان صدام بودند، ایران با همت جوانانش روی پای خود ایستاد و موفق شد از کیان خودش دفاع کند تا امروز ما با سربلندی کشور را بتوانیم اداره کنیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: امروز هم در شرایط خاصی قرار داریم و دشمنان می‌خواهند از طریق جنگ اقتصادی ما را تسلیم خود کنند لذا نیاز است، همبستگی در کشور روز به روز تقویت شود.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.