سرمربی و بازیکن سپاهان در کنار این تیم عنوان برترین‌های هفته پنجم لیگ برتر فوتبال را کسب کردند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با صدرنشینی سپاهان به دلیل پیروزی در دیدار خارج از خانه مقابل تیم فوتبال پرسپولیس، ثبت اولین پیروزی خارج از خانه تراکتور و صعود این تیم به رده دوم جدول با رقم زدن نخستین باخت خانگی سایپا، پنجمین تساوی متوالی نفت مسجد سلیمان و اولین توقف شهرخودرو در بازی شاگردان مهدی تارتار و یحیی گل محمدی، تداوم سیاه روزی‌های ذوب آهن و استقلال با تساوی ۲ تیم در بازی رو در رو، برتری دراگان اسکوچیچ در دوئل کروات‌های لیگ برتر بین صنعت نفت و گل گهر، دومین پیروزی فصل ماشین سازی با برتری برابر شاهین قعرنشین، هت تریک پارس جنوبی در کسب نتیجه تساوی با متوقف شدن برابر نساجی، دارنده بهترین خط حمله لیگ برتر در جم و در نهایت تساوی بدون گل فولاد و پیکان در جدال شاگرد (جواد نکونام) و استاد (حسین فرکی) به اتمام رسید.

قلعه نویی، کی روش و سپاهان بهترین سرمربی، بازیکن و تیم شدند

در بازی‌های این هفته تیم‌های تراکتور، صنعت نفت آبادان، سپاهان، ماشین سازی حریفان خود را شکست دادند و ۴ بازی هم با تساوی تمام شد.

در زیر نتایج و برترین‌های این هفته را با هم مرور می‌کنیم:

سایپا تهران۰- تراکتور تبریز۱: کوین فورچونه

گل گهر سیرجان۰- صنعت نفت آبادان۱: عیسی آل کثیر

نفت مسجد سلیمان۱- شهرخودرو مشهد۱: محمد ابراهیمی برای نفت و یونس شاکری برای شهرخودرو

پارس جنوبی جم۲- نساجی مازندران۲: محمد نوری و علی عبدالله زاده برای پارس- علی اصغر عاشوری و حسن جعفری برای نساجی

پرسپولیس تهران۰- سپاهان اصفهان۲: کی روش استنلی و محمد محبی

ماشین سازی تبریز۴- شاهین شهرداری بوشهر۲: احمدرضا زنده روح (۲گل) بابک مرادی و محمد قادری برای ماشین سازی- بهمن سالاری و حسین مالکی برای شاهین

فولاد خوزستان۰- پیکان تهران۰

ذوب آهن اصفهان۲- استقلال تهران۲: دانیال اسماعیلی فر و امیر ارسلان مطهری برای ذوب آهن- داریوش شجاعیان و فرشید اسماعیلی برای استقلال

تعداد گل: ۲۰ گل

میانگین: ۲/۵ گل در هر بازی

پرگل‌ترین بازی: ماشین سازی۴- شاهین شهرداری۲ (۶ گل)

کم گل‌ترین بازی: فولاد۰- پیکان۰

بهترین بازیکن: کی روش استنلی (سپاهان)

یکی از آقای گل‌های برزیلی فصل پیش لیگ برتر که در چهار هفته ابتدایی این رقابت‌ها یک بازی را به دلیل محرومیت از دست داده و در سه بازی بعدی هم در گلزنی ناکام بود، سرانجام در مهم‌ترین بازی‌ای که سپاهان تا پایان هفته پنجم انجام داده پایش به گلزنی باز شد.

قلعه نویی، کی روش و سپاهان بهترین سرمربی، بازیکن و تیم شدند

هرچند کی روش استنلی تا دقیقه ۸۱ بازی با پرسپولیس کار خاصی انجام نداده بود، اما در این دقیقه با ضربه‌ای مهلک از فاصله ۳۰ متری گلی استثنایی را به ثمر رساند که زمینه را برای برد زردپوشان دیار نصف جهان در این بازی حساس فراهم کرد.

استنلی با گلزنی به علیرضا بیرانوند، بار دیگر برای کسب عنوان آقای گلی استارت زد تا دغدغه‌های امیر قلعه نویی برای بازگشت مهاجم تاثیرگذارش به اوج فراهم بشود.

به همین دلیل کی روش استنلی برزیلی به عنوان برترین بازیکن هفته پنجم انتخاب شد.

البته نباید از بازی خوب فرشید اسماعیلی که در بازی ذوب آهن و استقلال یک گل تماشایی به ثمر رساند و یک پاس گل دیدنی را هم برای داریوش شجاعیان ارسال کرد، بی تفاوت گذشت.

برترین دروازه بان: محمد رشید مظاهری (تراکتور)

مظاهری در بازی با سایپا یکی دو موقعیت خطرناک حریف را به شکل زیبایی دفع کرد تا در روزی که نفرات هجومی تراکتور به جز یک بار شانس‌های گلزنی خود را از دست دادند، تیم مصطفی دنیزلی با کسب سه امتیاز از تهران به تبریز بازگردد.

قلعه نویی، کی روش و سپاهان بهترین سرمربی، بازیکن و تیم شدند

مظاهری با بسته نگه داشتن دروازه اش مقابل شاگردان ابراهیم صادقی، برای پنجمین هفته متوالی کلین شیت کرد تا در کنار پیام نیازمند تنها دروازه بان‌های لیگ باشند که یک بار هم دروازه شان در لیگ نوزدهم باز نشده است.

دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران خیال پرشور‌ها را از در اختیار داشتن یک دروازه بان مطمئن راحت کرده است و با این تفاسیر به عنوان برترین دروازه بان هفته پنجم انتخاب شد.

برترین سرمربی: امیر قلعه نویی (سپاهان)

در روزی که فحاشی و شعار علیه امیر قلعه نویی از سوی هواداران پرسپولیس به سوژه اول دیدار ال کلاسیکوی ایران تبدیل شده و سرمربی سپاهانی‌ها هم با واکنش به این موضوع به حواشی دامن زد، ژنرال بار دیگر توانمندی‌های فنی اش را هم اثبات کرد.

قلعه نویی، کی روش و سپاهان بهترین سرمربی، بازیکن و تیم شدند

قلعه نویی با استحکام دادن به سازمان دفاعی سپاهان و البته بازیخوانی خوب خود در ۱۰ دقیقه پایانی بازی کار حریف را تمام کرد. اوج کار او هم به بازی دادن به محمد محبی باز می‌گردد که پس از ورودش به زمین ورق را به سود تیم اصفهانی بازگرداند.

به همین دلیل امیر قلعه نویی به عنوان برترین سرمربی هفته پنجم انتخاب شد.

برترین تیم: سپاهان

سپاهان که پس از ۲ پیروزی مقابل شاهین و ماشین سازی

در هفته سوم و چهارم برابر فولاد و نفت مسجد سلیمان به تساوی بدون گل رضایت داد، در هفته پنجم باید حساس‌ترین دیدار هفته را مقابل پرسپولیس برگزار می‌کرد.

شاگردان امیرقلعه نویی که با هدف رسیدن به صدرجدول وارد ورزشگاه آزادی شده بودند در این دیدار هوشیار عمل کرده و اجازه ندادند حریف شان که پس از برد در شهرآورد ۹۰ با روحیه بالایی به مصاف سپاهان آمده بود قدرت نمایی کند.

قلعه نویی، کی روش و سپاهان بهترین سرمربی، بازیکن و تیم شدند

برتری ۲ بر صفر سپاهان مقابل پرسپولیس به رکورد ۱۹ بازی بدون شکست قهرمان سه فصل اخیر لیگ در ورزشگاه آزادی پایان داد و سبب شد سپاهان پس از بیش حدود ۱۵۰۰ روز مقابل پرسپولیس به برتری برسد.

با این تفاسیر سپاهان به عنوان برترین تیم هفته پنجم انتخاب شد.

برترین بازی: ذوب آهن- استقلال

هرچند نیمه اول دیدار ذوب آهن و استقلال چندان جذاب نبود، اما ۴۵ دقیقه دوم بسیار دیدنی انجام شد و تا آخرین ثانیه امکان برد هر ۲ تیم وجود داشت.

علیرضا منصوریان و آندره آ استراماچونی که دنبال کسب نخستین برد خود در این فصل بودند برای رسیدن به ۳ امتیاز تدابیر تهاجمی را به کار گرفتند، اما در نهایت گل دقیقه ۲+۹۰ امیر ارسلان مطهری سبب شد آبی پوشان پایخت برای سومین بار در پنج هفته پس از دقیقه ۹۰ گل بخورند و باز هم از کسب برد ناکام شوند.

قلعه نویی، کی روش و سپاهان بهترین سرمربی، بازیکن و تیم شدند

البته اگر ذوبی‌ها بیشتر دقت می‌کردند می‌توانستند پس از به تساوی کشاندن بازی بار دیگر به گل برسند، اما این فرصت طلایی را از دست دادند تا استراماچونی ایتالیایی در روز اخراج از روی نیمکت استقلال، سومین باخت خود در پنج هفته اول لیگ نوزدهم را متحمل نشود.

با این تفاسیر بازی ذوب آهن و استقلال به عنوان بهترین دیدار هفته انتخاب شد.

اتفاق‌های هفته:

داغ شدن جنگ صدرجدولی بین تیم‌های سپاهان، تراکتور، شهر خودرو و پرسپولیس

قلعه نویی، کی روش و سپاهان بهترین سرمربی، بازیکن و تیم شدند

قرار گرفتن ذوب آهن و استقلال در رتبه‌های سیزدهم و چهاردهم جدول

خالی ماندن بسیاری از صندلی‌های ورزشگاه آزادی در یکی از مهم‌ترین بازی‌های نیم فصل اول به دلیل مسائل امنیتی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار