امام امور دنیوی و اخروی انسان را در دست دارد و راهنمایی میکند.

امام،قبلگاه اولیای خدا استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه شهر اراک در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه  این شهر گفت:عمر را باید غنیمت شمرد چرا که بازگشتی ندارد.پیامبر نور و رحمت حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم در سلسله پندهای خود بهابوذر غفاری در مورد پنج نعمت قبل از روی آوردن پنج چیز به وی سفارش کرد.

آن حضرت به وی فرمودند: «يا اباذر: اِغتنم خَمساً قَبل خَمسٍ، شَبابَك قبلَ هرمك، و صِحتَكَ قَبلَ سُقمَك، و غناكَ قبلَ فقرك، و فراغَك قبلشغلك و حيوتك قبل موتك»

اى ابوذر؛ پيش از آنكه پنج چيز به تو روى آورد، پنج چيز را غنيمت شمار (از آنها استفاده شايسته كن)، جوانى را پيش از پيرى،تندرستى را پيش از بيمارى، توانگرى را پيش از پريشانى و فراغت را پيش از گرفتارى و زندگى را پيش از مرگ.

آیت الله دری افزود:از دیگر چیز هایی که حضرت محمد مقدم میشمارد حب اهل بیتش بر حب دنیاست.

وی بیان کرد:در اسلام بار ها انسان را به کسب علم دعوت کرده اما ده ها برابر دعوت به روزی حلال کرده است.

امام جمعه اراک اظهار کرد:امام قبلگاه اولیاست و راهنمای انسان است.غربی ها نمیدانند که بازگشت به خداوند یعنی چی و شاید فقطخدایی را قبول داشته باشند اما آنها از فضایل راهبری امامان محروم اند.

وی افزود:امام خمینی(ره)در همین راستا و با توجه به اینکه به خداوند نزدیک بود در مقابله و مبارزه با کفر و ظلم راهنمای مردم ایرانشد.مبارزه امام خمینی دو وجه داشتی یکی سلبی که نه به استکبار و ظلم بود و دومی ایجابی که ایجاد جمهوری اسلامی ایران و یکجمهوری کاملا اسلامی با شعار نه غربی نه شرقی بود.

آیت الله دری نجف آبادی در خطبه دوم نماز جمعه ی امروز اراک گفت:شهادت امام سجاد را تسلیت عرض میکنم و در آستانه ماه صفر وورود کاروان امام حسین(ع) به شام خراب که با وجود امام سجاد(ع) و حضرت زینب هر چه امویان با تبلیغات رشته بودند پنبه کردند.

وی بیان کرد:عظمت امام، شهدا،اسلام و ملت ما را هیچ ظلمی نمیتواند کم کند و نمونه ی آن برای افرادی همچون نتانیاهو و ترامپ همینایام محرم و صفر است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد:ملت ایران با شکست رژیم زورگوی پهلوی به اهداف و ارزش های خود جامه عمل پوشاندند و اینک نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با هدایت مقام معظم رهبری تا سپردن حکومت به حضرت ولی عصر(عج) ادامه دارد.

وی با بیان اینکه مسئولان و مردم باید با وحدت، یکپارچگی و تبعیت از ولی فقیه برای پیشرفت کشور تلاش کنند، ادامه داد: ایران اسلامی با بهره گیری از مدیران کارآمد و جوان و استفاده از ظرفیت داخلی می‌تواند گام اساسی در راستای حل مشکلات اقتصادی بردارد.

 آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: سخنان مقتدرانه رئیس‌جمهوری برگرفته از مقاومت جانانه ملت، اقدامات غرورآفرین نیروهای مسلح و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری بود.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ملی نقش حضرت امام خمینی در دفاع مقدس و‌۶۲۰۰شهید استان مرکزی گفت: امید است همه اقشار مردم شهید پرور استان مرکزی در این کنگره عظیم در روز ۱۱مهر ماه در مصلای بیت المقدس اراک شرکت کنند.

خطیب جمعه اراک بیان کرد: هفته دفاع مقدس یادآور خوبی‌ها، زیبایی‌ها، رشادت‌ها و شکوه ایستادگی یک ملت در مقابل زورگویان است که باید به نحو شایسته‌ای به آیندگان انتقال پیدا کند.

او به نقش استان مرکزی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: رزمندگان جان برکف و مردم این استان در دوران هشت سال دفاع مقدس ضمن اینکه در جبهه‌های مختلف کشور حضور پررنگ و تاثیرگذاری داشتند، در ساخت تاسیسات فنی در مناطق عملیات جنگی نیز ایفای نقش می‌کردند.

انتهای پیام/ی

آیت الله دری نجف آبادی گفت:دفاع مقدس یادآور خوبی‌ها و شکوه ایستادگی یک ملت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.