امروز جمعه در آستانه برگزاری تظاهرات بر ضد سیاست‌های رئیس‌جمهور مصر، تدابیر امنیتی در پایتخت این کشور تشدید شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴،  در حالی که قرار است مردم مصر روز جمعه در خیابان‌های قاهره بار دیگر در اعتراض به عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور این کشور، تظاهرات کنند، این شهر تحت نظارت شدید امنیتی قرار گرفته است. یک تاجر مصری ساکن اسپانیا، رئیس جمهور مصر را به فساد مالی متهم کرده است.

اعتراضات علیه سیسی تاکنون به شدت سرکوب شده است. بنابر اعلام یک سازمان غیردولتی، طی یک هفته گذشته، دست کم دو هزار نفر دستگیر شده‌اند.

محمد علی، تاجر مصری، بار دیگر مردم مصر به حضور در خیابان‌ها تشویق کرد. پیام‌های این تاجر که پیش از این با حلقه قدرت در ارتباط بود موجب آغاز اعتراضات در مصر شد. او در یکی از پیام‌های خود گفت حکومت محور اصلی فساد است و این حکومت است که ما را به فساد وادار می‌کند.

هدف محمد علی برای کشاندن بیش از یک میلیون نفر به خیابان‌ها به سختی قابل تحقق به نظر می‌رسد، زیرا از زمان تظاهرات هفته گذشته، سرکوب‌های گسترده‌ای آغاز شده است، تظاهراتی که طی آن معترضان، کناره‌گیری سیسی را از قدرت خواستار شدند و تنها صد‌ها نفر در هر شهر در آن شرکت کردند. 

محمد سعید یکی از ساکنان سوئز با انتشار پیامی در شبکه‌های اجتماعی گفت: پلیس اینجاست تا مرا دستگیر کند. آن‌ها در برابر خانه من هستند تا مرا دستگیر کنند. من تنها یک ویدئو ضبط کردم. به شما می‌گویم تا دیداری دیگر؛ خداحافظ.

ماهینور المصری وکیل و فعال حقوق بشر زن، روز یکشنبه در قاهره دستگیر شد. وی به اتهام شرکت در تظاهراتی که دو روز قبل در میدان تحریر برگزار شده بود، دستگیر شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مصر ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار