خطیب جمعه کرمان به افرادی که در حذف نام شهدا از برخی مکان‌های شهری اقدام کردند هشدار داد که این اقدامات بی پاسخ نخواهد ماند.

هشدار امام جمعه کرمان به حذف کنندگان نام شهید/ دنبال بی تفاوتی مردم به فرهنگ شهادت هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،حجه الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده، ولی فقیه وامام جمعه شهرکرمان درخطبه های نماز این هفته که درمصلی امام علی(ع) کرمان برگزارشد گفت :دشمن ما اکنون جریانی رادنبال میکند که متدینین ما در فضا‌های عمومی نتوانند حاضر شوند و با ترویج مشکلات اخلاقی آنان را از جامعه دور کنند.

او افزود:دشمن ما به دنبال کم کردن رنگ و بوی شهداست و با ترفندی جدید میخواهد مردم را نسبت به این موضوع بی تفاوت کند.

علیدادی سلیمانی تصریح کرد: شهدای ما مایه افتخار ما هستند و باید این توطئه دشمن هم با هوشیاری مردم و مسولین خنثی شود.

خطیب جمعه کرمان گفت:الگو سازی، مردم محوری، انتخاب افراد برای حاکمیت متناسب با موقعیت و لیاقت از خصوصیات و محور‌های اساسی دوران پیامبر بود.

او اظهارکرد:در محور سوم یعنی مو قعیت‌ها در جامعه ما، انتصاب‌ها مربوط به خواص است که مردم آنان را انتخاب می کنند و باید متناسب با روحیه و موقعیتشان باشد.

حجه الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی افزود:گاهی اوقات برای افراد نه انتخاب است و نه انتصاب بلکه مورد استقبال مردم است که می شود بازهم جزو خواص جامعه که معمولا می شوند جز مسولین که از طرف شما مردم به آن‌ها بها داده می شود.

نماینده ولی فقیه در کرمان بیان داشت:خواص بر حسب دایره نفوذشان بایستی نسبت به گرفتن و دفاع از حق مستضعفان و فقیران و مظلومین تلاش کنند و نباید نسبت به تضییع حقوق این افراد بی تفاوت باشند.

حجه الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی خطاب به مسولین خاص گفت:همانطور که در برابر حقوق تضییع شده خودتان که حتی شاید حقی هم نداشته باشید تلاش می کنید بایستی برای مردم هم احترام واهمیت قائل باشید و از توده مردم دفاع کنید .


او ضمن تاکید بر تلاش برای حفظ حقوق مردم از خواصی که برای قبیله خود و اقوام خود ولو ناحق پا پیش می گذارند و توده مردم را فراموش میکنند گلایه کرد و گفت:خواص نباید به بهای رسیدن به اموال دنیایی آخرت خودرا خراب کنند.

حجه الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی افزود:خواص در دوران امام حسین( ع) حتی رزمنده هم نشدند و تلاشی برای از بین رفتن باطل از خود نداشتند.

او تصریح کرد:ملت ایران  موفق شد در خدمت امام  انقلابی را به پیروزی برساند که بعد از ائمه معصومین این انقلاب جریانی بی نظیر بود.

او بیان داشت: انقلاب ما راهبردی به سوی مقاومت بود که تحت لوای رهبری شجاع صورت گرفت و اکنون هم با شجاعت تمام توسط مقام‌معظم رهبری گفتمان مقاومت ادامه دارد.

امام جمعه کرمان تصریح کرد:گفتمان مقاومت ایران اکنون باعث شده دشمنان ما در صدد دشمنی و مکر باشند و به دنبال این که این مقاومت متوقف شود یا به انحراف کشیده شود.

انتهای پیام/ح

حذف نام شهدا بی جواب نمی ماند

برچسب ها: نمازجمعه ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار