اشرف غنی پس از انداختن رای خود به صندوق گفت: انتخابات بقای جمهوریت را تصمین می کند.

انتخابات بقای جمهوریت را تصمین می کند/ هیچ نتخلفی در وند انتخابات قابل قبول نیستبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان و نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور با حضور در لیسه امانی شهر کابل رای خود را به صندوق انداخت.

وی پس از رای دادن طی سخنانی اظهار داشت: جمهوریت به یک کلمه کلیدی در قاموس ملی ما بدل شده و تمام مردم آزاد افغانستان، جمهوریت را حیاتی دانسته و وسیله بقای آن را در انتخابات آزاد و سراسری مستحکم خواهد کرد.

اشرف غنی ضمن درخواست از نهادهای ناظر ملی و بین المللی برای نظارت دقیق بر روندهای مختلف انتخاباتی گفت: هیچ نوع تخلف در انتخابات بر اساس قانون انتخابات و قانون اساسی قابل قبول نیست و نقش نهادهای ناظر و رسانه ها برای شفافیت انتخابات بی نهایت مهم است.

وی افزود: «به یاد همه می آوریم که کمیسیون‌های انتخاباتی از طرف 18 کاندید تعیین شده و من تنها یک رای داشتم؛ بنابراین همه کاندیدها نتایج کارهای کمیسیون انتخاباتی را خواهیم دید.»

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ضمن تقدیر از مدیریت کمیسیون انتخابات بیان داشت: روند انتخابات از صبح امروز بسیار خوب در کابل و ولایات شروع شده و امیدواریم به همین صورت تا آخر روز ادامه پیدا کند.

گفتنی است که انتخابات ریاست جمهوری افغانستان امروز با رقابت 15 نامزد برگزار می شود. روند رای گیری از ساعت 7:00 صبح در سراسر این کشور آغاز شده و تا ساعت 4 بعد از ظهر امروز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار