مشاور مالی معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: بیش از ۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز مدارس به امکانات ورزشی و بهداشتی تخصیص داده شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مشاور مالی معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در مراسم ارسال تجهیزات ورزشی و بهداشتی به مدراس سراسر فارس، گفت: امسال برای دومین سال متوالی، تجهیزات ورزشی و بهداشتی با شعار مهر با نشاط برای مدارس کشور ارسال شده است.

حامد صبوری بیان کرد: امسال اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان برای تجهیز مدراس کشور به امکانات ورزشی و بهداشتی اختصاص داده شد که در فارس نیز این تجهیزات با ارش بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای ۵۹ منطقه آموزش و پرورش در سراسر استان ارسال می‌شود.

او افزود: طی سال‌های اخیر آموزش و آزمون محوری که برگرفته از کنکور است، نظام تعلیم و تربیت کشور را به سمت آموزش کشانده است و موجب کمرنگ شدن پرورش در این حوزه شده است.

مشاور مالی معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تربیت یک اصل مهم و نهاینه در نظام تعلیم و تربیت ما است که اگر به آن توجه شود قطعا به آموزش هم توجه شده است.

صبوری، تربیت بدنی را تربیت از طریق فعالیت‌های بدنی و مشارکت دانش آموزان در امر ورزش عنوان کرد و گفت: برای دانش آموزان هیچ جایی بهتر از کلاس درس تربیت بدنی برای مهارت آموزی نیست و معلم درس تربیت بدنی یکی از محبوب‌ترین معلمان در طول دوران تحصیلی هر دانش آموزی است که این جذابیت و محبوبیت را می‌توان به نفع دانش آموزان و ورزش دانش آموزی استفاده کرد.

مشاور مالی معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تاثیر ورزش در تربیت اجتماعی دانش آموزان، گفت: بسیاری از مهارت‌های زندگی همچون، گذشت، فداکاری، هم کاری، مسئولیت پذیری و ... در قالب فعالیت‌های ورزشی شکل می‌گیرد و به همین دلیل تربیت بدنی در آموزش و پرورش جایگاه ویژه‌ای دارد.

او، فعالیت‌های حوزه تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش را مبتنی بر مدرسه محوری عنوان کرد و گفت: برنامه‌های مختلفی همچون حیاط پویا، المپیاد ورزشی درون مدرسه، ورزش صبحگاهی از جمله این فعالیت‌ها است که رویکرد مدرسه محوری دارند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس هم گفت: کاهش‌های آسیب‌های اجتماعی به ایجاد شور و نشاط بر می‌گردد.

نیازی با اشاره به رویکرد استانداری فارس برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، با بهره گیری از ورزش و ایجاد شور و نشاط در بین افراد جامعه، گفت: سال گذشته از ۱۷ میلیارد تومان بودجه بخش آسیب‌های اجتماعی در فارس، حدود ۴۰ درصد آن در اختیار نهاد‌های مختلف همچون ورزش و جوانان، دانشگاه و آموزش و پرورش قرار داده شد.

او افزود: پارسال حدود ۳ میلیارد تومان بودجه در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت که از این مبلغ حدود یک میلیارد و دویست میلیون تومان آن برای تجهیز مدراس به امکانات ورزشی و بهداشتی هزینه شده است.
انتهای پیام/م

ارسال تجهیزات ورزشی و بهداشتی به مدراس فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار