نصرالله پژمانفر گفت: اگر اصلاحاتی در زمینه قانون کپی رایت اتفاق بیفتد، حرکت رو به جلویی خواهد بود.


حجت الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پرداخت حق الزحمه از سمت صدا و سیما به صاحبان اثر هنری در زمینه موسیقی گفت: بحث حق الزحمه برای صاحبان اثر، موضوعی است که در کمیسیون حقوقی و قضایی مطرح شده و هنوز کمیسیون فرهنگی از جزئیات آن مطلع نشده است. اتفاق خوبی است که صاحب یک اثر هنری، برای زحمتی که کشیده منفعتی دریافت کند.

قانون ده درصد، همچنان برای همه سبک های موسیقی پابرجاست / نباید عجولانه به موضوع کپی رایت ورود کرد

وی ادامه داد: همانطور که مسئولان صدا و سیما برای فیلم‌های سینمایی، سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی به صاحبان اثر پول پرداخت می‌کند، بهتر است به موزیسین‌ها و تولید کنندگان آثار شنیداری مبلغی را بپردازد و به این ترتیب برای تولید محتوا انگیزه ایجاد می‌شود.

وی همچنین درباره موضوع کپی رایت بیان کرد: موضوع کپی رایت، کم و بیش در قوانین ما موجود است. البته اگر اصلاحاتی در این زمینه اتفاق بیفتد، حرکت رو به جلویی خواهد بود. در این خصوص باید دقت کرد که عجولانه وارد نشد. ما باید زمینه را برای تامین حقوق هنرمندان و مردم در عرصه بین المللی فراهم کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بخشی از قانون کپی رایت بین المللی است و اگر در این خصوص کورکورانه عمل کنیم، در عرصه بین المللی هم به مشکل برخورد خواهیم کرد. باید قانونی تصویب کنیم که سبب محدودیت و ایجاد هزینه نامتعارف در کشور نشود و نیاز‌های داخل از طریق فعالیت‌های داخلی مرتفع شود.

دریافت حق الزحمه صاحبان اثر هنری از صدا و سیما / نباید عجولانه به موضوع کپی رایت ورود کرد

گفتنی است در جدیدترین جلسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، ۱۴ ماده از لایحه قانون حمایت از حقوق مالکیت ادبی، هنری و حقوق مرتبط با آن شاملِ آثار هنری، شنیداری، عکاسی و آثار هنری تصویب شد.

انتهای پیام/

آخرین خبر‌ها از قوانین حوزه موسیقی در مجلس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار