سید محمد موسوی گفت: تعداد دانش آموزان شهرستان شاهرود امسال ۴۴۳ نفر افزایش داشت که مجموع این تعداد به ۳۲ هزار و ۷۴۹ نفر رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،سید محمد موسوی رئیس اداره آموزش‌وپرورش شاهرود در جلسه شورای اداری شاهرود به میزبانی سالن جلسات فرمانداری این شهر ضمن بیان اینکه تعداد دانش آموزان شاهرود امسال به تعداد ۴۴۳ نفر افزایش داشت،گفت: امسال مدرسه‌ای در حوزه شهرستان افتتاح نشد و لذا با توجه به افزایش تعداد دانش‌آموز، بازنشستگی افراد و محدودیت تأمین نیرو این تعداد در همان ظرفیت‌های موجود سامان‌دهی شدند.

او ضمن بیان اینکه در سال تحصیلی جدید ۳۲ هزار و ۷۴۹ دانش‌آموز به مدرسه رفتند، افزود: این تعداد دانش‌آموز در ۱۳۹ مدرسه دولتی، ۳۹ غیردولتی و ۶۰ واحد پیش‌دبستان مشغول به تحصیل شدند امسال از دو هزار و ۱۰۸ فرهنگی هفت درصد حدود ۱۴۴ نفر نیز بازنشسته شدند.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش شاهرود بابیان اینکه امیدواریم با افتتاح مدارس جدید قسمتی از محدودیت‌های شهرستان برطرف شود، ابراز داشت: علاوه بر سه پروژه ملی که امسال با حضور معاون وزیر کلنگ زنی شد با مساعدت فرمانداری و بخشدار مرکزی عملیات اجرایی مدرسه شش کلاسه روستای سطوه نیز آغاز می‌شود.

موسی در ادامه تصریح کرد: در حوزه توسعه فضا‌های آموزشی اتفاقات بی‌نظیری در حوزه آموزش‌وپرورش شاهرود رقم خورد که پروژه خیر ساز نمازخانه نصیبه در دبیرستان عضدی، نمازخانه مدرسه حمیده، کارگاه برق مرحوم طبسی و سالن ورزشی آبشار ازجمله آن‌ها را شامل می‌شود.

او ضمن بیان اینکه در سال جاری دو هزار و ۵۰ نیروی شاغل در آموزش‌وپرورش مشغول کار هستند، اظهار داشت: ۴۲ درصد دانش آموزان در دبیرستان‌های فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند که اگر فضا و امکانات لازم فراهم باشد استقبال بیشتری خواهد شد ۹۸ درصد مدارس شاهرود از نعمت مشاوره نظری و روحانی برخوردار هستند.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش شاهرود بابیان اینکه کتاب تاریخچه آموزش‌وپرورش شهرستان در حال تدوین است، گفت: رویکرد آموزش‌وپرورش به تقویت کارگاه‌های آسیب‌های اجتماعی، افزایش اعتماد و خودباوری دانش آموزان، مشارکت دانش موزان در تشکل‌های مختلف، استفاده از ظرفیت‌های موجود در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و گسترش نمازخانه‌ها ازجمله آن‌ها خواهد بود.

موسوی بابیان اینکه رتبه دانش آموزان در حوزه‌های پرورشی، فرهنگی و هنری صد درصد رشد داشته است، اضافه کرد: رتبه زیر دو هزار کنکور از ۱۰۵ تا به ۱۱۲ رتبه افزایش داشته است و در حوزه ورزشی و قرآن نیز توانستیم با حاصل تلاش خانواده‌ها مدیران و مسئولان بهترین نتیجه را کسب کنیم که امروز تعدادی از آن‌ها در شورای اداری تجلیل شدند.

انتهای پیام / م

۳۳ هزار دانش‌آموز در شاهرود تحصیل می‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.