کارشناس مسئول شورا‌های اجتماعی محله‌های شهرداری کرمان از راه اندازی شورا محله به عنوان کاری نو وجدید در شهر کرمان خبرداد.

محسن کمال الدینی کارشناس مسئول شورا‌های اجتماعی محله‌های شهرداری کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با اشاره به اینکه میزان مشارکت مردم در فعالیت‌های داوطلبانه یکی از نشانه‌های توسعه یافتگی در شهرهاست، گفت: ۷۳ محله در شهر کرمان در حال شکل گیری شورا محله هستند که از این تعداد ۳ محله فرایند شکل گیری آن به پایان رسیده و ۵ محله در الویت ثبت نام هستند و ۲۳ محله اعلام آمادگی دارند.

او بیان کرد: محله محوری، باعث کاهش فساد، افزایش مشارکت مردم، ایجاد فرصت برای شهروندان جهت محقق شدن درخواست‌ها و امنیت، برابری وپایداری می‌شود.

کارشناس مسئول شورا‌های اجتماعی محله ها‌ی شهرداری کرمان در خصوص ضرورت تاسیس شورا محله ها، بیان کرد: شهرداران محله به منظور ترغیب مردم به مشارکت، یاری رساندن به شهرداری وانتقال مشکلات وپیشنهاد‌ها برای تصمیم گیری وتصمیم سازی ها انتخاب می شوند.

کمال الدینی افزود: در کلانشهر کرمان به تدبیر شهردار وهمت معاونت فرهنگی اجتماعی، لایحه یک فوریت تشکیل شورای اجتماعی محله‌ها به صحن علنی شورای اسلامی شهر با استناد به مفاد قانونی موجود در قانون اساسی اصل ۷ و ۱۰۰ وهمچنین ماده ۷۱ بند ۵ و ۷ قانون تشکیلات و وظایف شورا‌های اسلامی، تقدیم و اعضای شورای اسلامی شهر با کلیت طرح موافقت که به موجب این مصوبه شورای اجتماعی محله‌ها نهادی داوطلبانه، مشارکتی، غیر سیاسی وغیر دولتی است که در محدوده فعالیت محله‌ها شکل گرفته است.

کارشناس مسئول شورا‌های اجتماعی محله‌های شهرداری کرمان بیان کرد: پتانسیل بزرگی که شورا محله‌ها دارند این است که باعث شناسایی مسائل ونیاز‌های اجتماعی خود محله است که اهالی وساکنان آن شناخت بیشتری داشته ومی توانند موارد را به شهرداری اعلام کنند تا درباره آن چاره اندیشی شود.

او با اشاره به اینکه شهردار محله افتخاری بازوی توانمند شورای اجتماعی محله برای اجرای شورا وپیگیری امور و مصوبات در شهرداری و دیگر دستگاه‌ها ونهاد‌ها است، گفت: این شورا تنها مربوط به امور شهرداری نیست وهمه ارگان‌ها در این امر دخیل هستند از جمله علوم پزشکی، دادگستری و... نمایندگانی در این شورا دارند که کمک دهنده خوبی برای شهردار محله محسوب می‌شوند.

کمال الدینی در خصوص فرایند شکل گیری شورای اجتماعی محله‌ها اظهار کرد: در هر محله ۵ فرایند شکل می‌گیرد که پس از فراخوان در هفت عنوان از کسانی که اعلام آمادگی می‌کنند ثبت نام صورت می‌گیرد.

او با اشاره به اینکه مشارکت همه جانبه شهروندان در شکل گیری شورا‌های اجتماعی محله‌ها لازم وضروری است، گفت: با توجه به فراخوان داده شده شهروندان می‌توانند از طریق سایت معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان برای ثبت نام در شورا‌های اجتماعی محله‌ها اقدام نمایند.


انتهای پیام/ی

برای  شوراهای محله ثبت نام کنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.