با تلاش و پیگیری‌های نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی رستم باند بزرگ قاچاق سرشاخه‌های گیاه دارویی «مورد» در این شهرستان شناسایی و منهدم شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رستم از شناسایی باند بزرگ قطع و قاچاق سرشاخه‌های «مورد» در این شهرستان خبر داد و گفت: با تلاش‌های جهادی و شبانه روزی نیرو‌های منابع طبیعی پس از شناسایی متخلفان، از این باند قاچاق مقدار ۳۰۰ کیلوگرم سرشاخه مورد در روستای دودک این شهرستان شناسایی و کشف و ضبط شد.

بهاالدین سادات افزود: با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی، انهدام این باند بزرگ به صورت ویژه در دستور کار نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان رستم قرار گرفت که در نهایت با همکاری و مشارکت دهیاری روستا‌های دودک وفاریاب ونیرو‌های طبیعت دوست مردمی اعضای این باند بزرگ قاچاق شناسایی و دستگیر شدند.

سادات افزود: در عملیات شناسایی این باند پنج نفر از متخلفان دستگیر شدند.

او گفت: متخلفان سرشاخه درختان ارزشمند مورد را قطع و بصورت مخفیانه و دور از چشمان ماموران حفاظتی و مردم محلی خشک و در مخفیگاهی در داخل جنگل منتقل و دپو می‌کردند تا در فرصت مناسب به خارج از استان منتقل کنند که در دام ماموران حفاظت منابع طبیعی گرفتار شدند.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رستم اظهار داشت:در این راستا پس از تشکیل پرونده، متخلفان جهت تکمیل مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

او، احقاق حقوق بیت المال و حفاظت از انفال را از مهم‌ترین برنامه‌های اولویت دار و حساس نیرو‌های منابع طبیعی اعلام و تصریح کرد: در راستای اجرای سیاست‌های حفاظت از اراضی ملی تعامل و همکاری همه دستگاه‌ها ضروری است و این امر هیچ منافاتی با استقلال اهداف سازمانی دیگر دستگاه‌ها ندارد.
انتهای پیام/م

شناسایی باند بزرگ قطع و قاچاق سرشاخه‌های «مورد»

برچسب ها: منابع طبیعی ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار