حامیان بنیانگذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس در مقابل زندان بلمارش در لندن تظاهرات کردند.

تظاهرات طرفداران آسانژ در مقابل محل نگهداری او در لندنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، طرفداران جولیان آسانژ، بنیانگذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس، امروز در مقابل زندان بلمارش، محل نگهداری او در لندن تظاهرات کردند.

همچنین در این تظاهرات، مراسمی برگزار شد که در غیبت آسانژ جایزه‌ای را برای «شجاعت فوق‌العاده و فداکاری در خدمت به حقیقت» به او اهدا کردند. «جان پیلگر» روزنامه نگار استرالیایی، به نمایندگی از آسانژ این جایزه را که از سوی یک سازمان اجتماعی اهدا می‌شد دریافت کرد.

در اوایل امسال و پس از آنکه سفارت اکوادور پناهندگی خود را از آسانژ پس گرفت، وی در لندن بازداشت و به اتهام نقض وثیقه به ۵۰ هفته حبس محکوم شد.

شش روز پیش، ویکی‌لیکس اعلام کرد مدت زمان محکومیت آسانژ پایان یافته، اما او از زندان آزاد نشده است و در شرایط بد و سلول انفرادی به سر می‌برد. بنا به گفته این سایت، «صرفا به دلیل خواست آمریکا» او را در زندان بلمارش نگه داشته‌اند. آمریکا خواستار استرداد آسانژ است، اما به گفته ویکی‌لیکس او آمادگی جسمانی لازم برای پرونده استرداد را ندارد.

روز گذشته نیز ویکی‌لیکس اعلام کرد قرار است دست‌کم در هشت کشور جهان حامیان آسانژ دست به تظاهرات بزنند. خواسته اصلی این تظاهرات کنندگان اعتراض به استرداد آسانژ به آمریکاست.

جولیان آسانژ در سال ۲۰۰۶ سایت ویکی لیکس را ایجاد کرد. او در سال ۲۰۱۰ با انتشار تصاویر و ویدئو‌های کشتار غیرنظامیان توسط ارتش آمریکا در عراق و افغانستان مورد توجه رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفت. اندکی بعد دولت آمریکا علیه سایت ویکی‌لیکس تحقیقات جنایی را آغاز کرد و از متحدان خود خواست به این تحقیقات کمک کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار