وزیر آموزش و پرورش گفت : حدود پنج هزار مدرسه در کشور داریم که کمتر از پنج دانش آموز دارند و این نشان از گستردگی دسترسی به آموزش در کشور است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در نشست مشترک شورای شورای آموزش و پرورش و خیرین مدرسه ساز کرمانشاه که عصر امروز (ششم مهر) برگزارشد، بابیان اینکه آموزش و پرورش کشور برای رسیدن به اهداف خود نیازمند مشارکت عمومی و همگانی است، گفت : این نهاد به جهت گستردگی و حجم بالای کارش نیازمند حمایت دیگر دستگاه‌ها است، همانگونه که آن‌ها نیز به حمایت آموزش و پرورش نیاز دارند.

او گفت : آموزش و پرورش بخش پیوسته‌ای از نظام اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور است و با دیگر دستگاه‌های اجرایی کامل خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: همه ما اجزایی هستیم که بدون همدیگر کامل نمی‌شویم و اگر هرکدام از ما در تعامل باهم نباشند و کار خود را بکنیم، هیچ کاری در کشور پیش نمی‌رود.

او کنکور را نمونه‌ای از چالش‌های نظام آموزش و پرورش کشور دانست که همه دستگاه‌ها برای حل آن باید پای کار بیایند و افزود: در نظام آموزشی ما یک دانش آموز ۱۲ سال درس می‌خواند و در پایان هم کنکور را پیش رو دارد که در واقع این آزمون انهدام نظام آموزشی و به گروگان گرفتن کل اهداف آموزشی کشور است، چرا که تمام برنامه‌های مهارتی و هرآنچه را که به دانش آموزان در طول تحصیل یاد داده‌ایم، با وجود آزمون کنکور به حاشیه می‌رود.

حاجی میرزایی گفت: کنکور باید از سر راه دانش آموزان برداشته شود و این کار را خواهیم کرد، در مقابل انتظار داریم همه دستگاه‌ها پای کار بیایند و فرصت‌های شغلی حوزه‌های خود را به دانش آموزان نشان دهند، نه اینکه دانش اموزان به امید شغل دولتی به سمت دانشگاه کشیده شوند و اینگونه سن کار هم در کشور بالا برود.

او از چرخه اقتصادی ۱۰ هزار میلیاردی کنکور در کشور هم یاد کرد و گفت: اگر همین رقم اعتبار را به سمت مهارت آموزی دانش آموزان بیاوریم، تحولی بزرگ در نظام آموزشی کشور رخ می‌دهد.

وزیر آموزش و پرورش به گسترده شدن چتر آموزش در دورافتاده‌ترین نقاط کشور اشاره کرد و افزود: درحالی ۲۷ درصد از جمعیت دانش آموزی کشور در روستا‌ها قرار دارد که ۵۱ درصد از مدارس را هم در روستا‌ها داریم.

او افزود: حدود پنج هزار مدرسه در کشور داریم که کمتر از پنج دانش آموز دارند و این یعنی دسترسی به فرصت آموزشی در همه نقاط ایران.

حاجی میرزایی باتاکید براینکه کیفیت آموزشی هم در کشور مورد توجه جدی است، گفت: در این راستا به دنبال تقویت مدارس دولتی و ارتقاء سطح دانش مربیان خود هستیم.

او از تلاش برای گسترده‌تر شدن اختیارات مدارس هم خبرداد و افزود: طرح "بوم" یکی از طرح‌هایی است که در آن دو ساعت در هفته به مدارس اختیار داده‌ایم که بنا به نیازسنجی از منطقه خود به تولید محتوا بپردازند که اگر موفقیت آمیز باشد آن را توسعه می‌دهیم، چرا که می‌خواهیم به جای یک نسخه واحد برای استان‌های مختلف کشور با اقتضائات گوناگون، هر استان نسخه بومی خود را برای آموزش داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: تاپایان آبان تمامی مدارس خشت و گلی که در حال حاضر نمونه‌های آن را تنها در سیستان و بلوچستان داریم برچیده خواهد شد.

او از برچیده شدن مدارس کانکسی با بیش از ۲۰ دانش آموز در کشور خبر داد و افزود: امسال برای سیستم گرمایشی و ایمنی مدارس هم اعتبارات خوبی اختصاص داده‌ایم .

 

 

انتهای پیام/د

گستردگی و حجم بالای کار آموزش و پرورش

 

برچسب ها: فرهنگیان ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۲۱:۵۰ ۰۶ مهر ۱۳۹۸
متاسفانه در بعضی از مناطق آموزشی آموزش وپرورش های سطح کشور برای ایجاد پست های معاون یا مدیر آموزگاری اقدام به تعریف کلاس با نرم های دانش آموزی پایین کرده در حالی که در همین مناطق کلاس های پرجمعیت در برخی نقاط شهری دیده می شود که موجب افت تحصیلی دانش آموزان می گردد .پس لازم است وزارت آموزش وپرورش نظارت جدی تری بر این امر داشته باشد