مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ششم مهرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

سارق حرفه‌ای منزل در دام پلیس گرفتار شد/کشف گوشی‌های تلفن همراه در به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مهمترین حوادث امروز شنبه ششم مهرماه سال ۹۸ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری سارقان حرفه ای در زابل

ماموران انتظامی شهرستان"زابل" با دستگیری سارق حرفه‌ای پرده از ۴ فقره سرقت منزل برداشتند.

سرهنگ احمد ثمره حسینی فرمانده انتظامی شهرستان زابل  گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت منزل، در شهر زابل، موضوع در دستور کار مأموران کلانتری ۱۱ قرار گرفت.

او افزود: مأموران دایره تجسس کلانتری ۱۱ با جمع آوری مدارک و مستندات موجود در صحنه سرقت و یک سری تحقیقات پلیسی متهم را شناسایی کردند.

او  بیان داشت: تیم رسیدگی کننده پرونده پس از هماهنگی قضائی متهم را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش ۳ تخته قالی دست باف، یک عدد ترازوی آشپزخانه، یک عدد سماور برقی، یک عدد چرخ خیاطی، یک دستگاه جاروبرقی، یک پلوپز برقی، یک عدد زود پز و دیگر وسایل آشپزخانه کشف کردند.

سرهنگ ثمره حسینی بیان داشت: متهم پس از انتقال به کلانتری و مواجه شدن با ادله و مستندات محکم پلیس لب به اعتراف گشود و طی چند مرحله بازجوئی به ۴ فقره سرقت منزل در سطح شهر زابل اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی از به شهروندان خواست موارد ذیل را در پیشگیری از سرقت منزل جدی بگیرند:

قبل از ترک خانه مطمئن شوید که در ورودی پارکینگ‌ها به داخل منزل قفل هستند. برای جلوگیری از سرقت تمامی قفل‌های در و پنجره‌ها را به قفل‌های قوی‌تر تغییر دهید.

هوشیار باشید؛ اگر متوجه شدید که در اطراف شما فعالیت‌های مجرمانه توسط سارقان صورت گرفته به امنیت توجه بیشتری کنید. این توجه می‌تواند راهی برای محافظت از خانه و امنیت شما باشد.

همسایگان خود را بشناسید، شناختن افرادی که در محل و همسایگی شما زندگی می‌کنند یکی از مهم‌ترین اقدامات ایمنی است که می‌توانید انجام دهید.

شیوه همسایه بانی که در کشور ما مرسوم است، یکی از شیوه‌های رایج جلوگیری از وقوع جرم به ویژه سرقت است مطالعات نشان داده این برنامه راهی مؤثر برای جلوگیری از سرقت و خشونت است.

اگر می‌خواهید برای مدت زمان طولانی از شهر خارج شوید، بهتر است اقوام یا بستگانی که به آن‌ها اعتماد کامل دارید را از سفر مطلع کنید و از آن‌ها بخواهید در این مدت مراقب خانه شما باشند.

همچنین از اقوام نزدیک بخواهید دائم به خانه شما رفت و آمد کنند و گلدان‌ها را آب دهند، در این صورت این گونه به نظر می‌رسد که شما هنوز درخانه هستید.

حیاط خود را محافظت کنید، چنانچه در حیاط خانه درختچه‌های بلند و مکان‌هایی وجود دارند که دزدان بتوانند در میان آ‌ن‌ها مخفی شوند تا به خانه شما وارد شوند، بهتر است این درختان و درختچه‌ها را کوتاه کنید.

کلید یدکی را جا نگذارید، قرار دادن کلید یدکی خانه زیر گلدان هنگام ترک منزل، ممکن است یک فکرخوب به نظر برسد، اما این یک دعوت آشکار برای سارق است که بدون هیچ مشکلی وارد منزلتان شود.

پس کلید یدکی منزل خود را به اقوام درجه یک یا همسایه یا دوستی که به خوبی او را می‌شناسید و در نزدیکی شما زندگی می‌کند بدهید.

سارقان را فریب دهید، اگر سارقان حدس بزنند کسی در خانه است، کمتر به آنجا وارد می‌شوند یا به عبارتی شانس بیشتری وجود دارد که آن‌ها وارد خانه نشوند.

به یاد داشته باشید که اکثر سرقت‌ها در طول روز که مردم سرکار هستند رخ می‌دهد، به همین دلیل هنگامی که منزل را ترک می‌کنید یک خیال واهی ایجاد کنید که هنوز کسی در خانه است.

یک کشته و ۴ مجروح در برخورد کشنده ولوو با پژو ۴۰۵

تصادف پژو ۴۰۵ و کشنده ولوو در محور "ایرانشهر – بم"، یک کشته و ۴ مجروح برجای گذاشت.

سرهنگ یداله ستوده رئیس پلیس راه جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: ساعت ۲۰ شب گذشته یک فقره تصادف فوتی در کیلومتر ۸۰ محور "ایرانشهر-بم" به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله گشت تصادفات پلیس راه به همراه عوامل امدادی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

او افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد، یک دستگاه پژو ۴۰۵ با ۴ سرنشین به صورت رخ به رخ با یک کامیون کشنده ولوو برخورد کرده است.

سرهنگ ستوده تصریح کرد: در این حادثه راننده پژو به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و ۳ سرنشین دیگر آن به همراه راننده کامیون مجروح و توسط عوامل امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.

رئیس پلیس راه جنوب استان با اشاره به اینکه علت حادثه انحراف به چپ پژو ۴۰۵ بوده از رانندگان درخواست کرد با سرعت مطمئنه در جاده‌ها تردد و قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا سفری ایمن برای خود و دیگران داشته باشند

کشف ۲ میلیارد ریال گوشی قاچاق

در بازرسی از یک انبار در شهر "چابهار" ۲ میلیارد ریال گوشی تلفن همراه قاچاق کشف شد.

سردار محمد قنبری فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی شهرستان چابهار با یک سری تحقیقات میدانی، از انتقال تعداد زیادی گوشی تلفن همراه قاچاق به یکی از انبار‌های ترمینال مسافربری این شهر مطلع شدند.

او افزود: مأموران پلیس آگاهی پس از هماهنگی قضائی در بازرسی از محل ۳۲ دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند فاقد مجوز گمرکی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه بنابر اعلام کارشناسان ارزش محموله قاچاق، ۲ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این رابطه ۲ متخلف با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

قاچاقچی سوخت در زابل ۱۴۲ میلیون ریال جریمه شد

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان زابل گفت: یک قاچاقچی سوخت علاوه بر ضبط سوخت‌های مکشوفه به پرداخت مبلغ ۱۴۲ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

محمدعلی مودی اظهار کرد: مأمورین گمرک مرزی به یک دستگاه خودروی کامیون مشکوک که پس از بررسی‌های انجام شده مقدار هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوییل کشف شد.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان زابل گفت: بنا بر اقرار صریح متهم شعبه اتهام انتسابی متخلف را محرز دانست و متخلف را علاوه بر ضبط سوخت‌های مکشوفه به پرداخت مبلغ ۱۴۲ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.

این مسؤول افزود: سوخت‌های مکشوفه نیز به شرکت پخش فرآورد‌های نفتی تحویل شد تا در شبکه قانونی عرضه شود.

مودی گفت:عمده‌ترین پیامد‌های قاچاق سوخت در سیستان وبلوچستان علاوه بر اتلاف بیت‌المال و سرمایه‌های ملی و انتفاع گسترده گروهی از سود جویان موجب تصادفات منجر به فوت به واسطه بر خورد با خودرو‌های حامل قاچاق سوخت وآتش گرفتن این خودرو‌ها می‌شود.

۳ کشته ومجروح در محور زاهدان-بم/انتقال مجروحین بابالگرد هوایی

مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی زاهدان گفت: واژگونی خودروی پژوپارس در محور زاهدان _بم  جاده فرعی ۱۰ کیلومتری به سمت گراغه یک کشته و دو مصدوم برجای گذاشت.

راشدی افزود:مصدومین با  اورژانس هوایی به بیمارستان خاتم الانبیا زاهدان منتقل شدند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار