کمبود امکانات و مربی، مهمترین چالش شناگران کشور

نائب رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلوی کشور، مهمترین چالش کنونی پیش روی فعالیت شناگران را کمبود امکانات، استخر و مربی دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمد علی‌آبادی نائب رئیس فدراسیون شنا، با اشاره به فعالیت افزون بر پنج هزار نفر در سطح قهرمانی رشته شنای کشور، گفت: هم اینک امکانات لازم برای این ورزش به ویژه تعداد استخر‌ها بسیار محدود است و کمبود‌های بسیاری در این حوزه داریم.

او افزود: این در حالی است که اگر امکانات مناسب در اختیار شناگران قرار گیرد با وجود استعداد و توانایی بالای ورزشکاران ما، می‌توانیم جایگاه ویژه‌ای در عرصه ورزش شنا در جهان داشته باشیم.

علی‌آبادی از ماده ۸۸ به عنوان مشکل و مانعی اساسی پیش روی توسعه ورزش کشور یاد کرد و گفت: واگذاری امکانات ورزشی به بخش خصوصی، بدون در نظر گرفتن امتیازی برای استفاده ورزشکاران، آن‌ها را با چالش اساسی روبه رو کرده است.

او خاطرنشان کرد: انتظار آن است که در صورت واگذاری استخرها، متولیان استخر‌ها ساعات به خصوصی را در اختیار هیات‌های شنا قرار دهند و یا در صورت واگذاری به بخش خصوصی با اعمال شرایط ضمن قرارداد امکان استفاده شناگران برای تمرین و آموزش در ساعات خاصی فراهم باشد.

نائب رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو یادآور شد: این در حالی است که با توجه به پراکندگی جمعیت باید این شرایط در تمامی استخر‌ها برای استفاده شناگران در مناطق مختلف ایجاد شود و فقط محدود به چند استحر خاص نشود.

او با تاکید بر اهمیت ورزش شنا اظهار داشت: شنا فقط ورزشی برای قشری خاص نیست و بر اساس تعالیم و آموزه‌های دینی ما نیز لازم است که تمامی مردم آن را فرابگیرند.

علی آبادی یادآور شد: در حال حاضر شناگران کشورمان در آسیا به جایگاه خوبی دست یافته اند و بعد از ۴۴ سال نشان برنز قاره کهن را کسب کرده اند که این امر نشان می‌دهد استعداد‌های خوبی در این ورزشی وجود دارد.

او خاطرنشان کرد: شناگران قهرمان ما غیرت و توانمندی بالایی دارند و در صورت مجهز شدن به علم روز دنیا و مربیان زبده، می‌توانند به خوبی در سطح جهانی بدرخشند.

او افزود: با این وجود برای کسب رکورد‌های بهتر نیازمند مربیان خارجی هستیم، زیرا که اکنون با کمبود شدید مربی مواجه هستیم و مربیان ایرانی فقط قابلیت تمرین تا همین حد را دارند و مابقی کار در بعد قهرمانی باید با مربیان خارجی پیش رود.

او در خصوص مشکل سربازی برخی از قهرمانان این رشته نیز گفت: خوشبختانه با دستور رهبری بسیاری از ورزشکاران در سطح قهرمانی که موفق به کسب نشان شده اند، از سربازی معاف شدند و فعلا مشکلی در این رابطه نداریم.

نائب رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو برای شرکت در مجمع فوق العاده هیات شنای خراسان شمالی به این استان سفر کرده بود.

انتهای پیام/ه

کمبود امکانات و مربی، مهمترین چالش شناگران کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.