سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ملایر گفت: آتش نشانان نجات دهندگان زندگی افراد هستند که دراین شغل با سختی‌ها و خطرات بسیاری مواجهه هستند.

آتشانان مردانی از جنس ایثار و شجاعتبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسین روستائی، سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ملایر با اشاره به ۷ مهرروز ملی آتش نشانی، در این رابطه افزود: در ایران ۷ مهر به این عنوان، بزرگ داشته می‌شود چرا که در چنین روزی در سال ۱۳۵۹ که عراقی‌ها به پالایشگاه آبادان حمله هوایی کردند، شمار زیادی از آتش نشانان در حال انجام وظیفه هدف بمباران مجدد هواپیما‌های عراقی قرار گرفته و شوربختانه جان سپردند.

او ادامه داد: ارتباط، همکاری، هماهنگی و مشورت با مراکز علمی، نظامی، پزشکی و سایر سازمان‌ها و اشخاص مربوط، تعیین صلاحیت فنی و امکانات شرکت‌های خصوصی و دولتی با عنوان‌های مختلف اعم از طرح ایمنی یا شارژکننده و فروشنده و سازنده ماشین‌ها و قطعات، از وظایف سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی است.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ملایرادامه داد: اشاعه و به کارگیری رشته‌های ورزشی بین کارکنان سازمان به ویژه نیرو‌های عملیات به منظور تقویت و آمادگی جسمانی و بالا بردن روحیه افراد در زمان بروز حوادث، لازمه این حرفه است.

روستائی ادامه داد: آتش نشان‌ها اغلب افرادی از جان گذشته، داوطلب و علاقمند به نجات جان انسان‌ها هستند که در زمان جنگیدن با آتش یا سایر اقدامات نجات بخش ممکن است خود دچار حادثه شده و حتی جان خود را در این راه از دست بدهند و یا در اثر تماس با دود، حرارت، گاز‌ها و مواد شیمیایی مختلف دچار انواع بیماری‌ها شده و سلامتی شان به خطر می‌افتد.

او از برگزاری برنامه‌های متنوع به مناسبت گرامیداشت روز ملی آتش نشانی در ملایر و رژه ماشین آلات این سازمان خبر داد و گفت: پرسنل سازمان آتش نشانی با امام جمعه ملایر دیدار داشتند و گزارش عملکرد ۶ ماهه سازمان ارائه شد.

سرپرست سازمان آتش نشانی ملایر به غبارروبی و اهدای شاخه‌های گل در گلزار شهدا از سوی پرسنل سازمان آتش نشانی ملایر به مناسبت فرارسیدن روز آتش نشانی اشاره کرد و افزود: پرسنل اداری و عملیاتی به منظور تجدید میثاق با شهدا ضمن غبار روبی و شستشو بر مزار شهدا حاضر شده و با اهدای شاخه‌های گل ادای احترام کردند.

روستائی عنوان کرد: دیدار صمیمانه پرسنل سازمان آتش نشانی با خانواده‌های معزز شاهد شاغل در آتش نشانی ملایر و تجلیل از مقام والای شهدا و آموزش تئوری و عملی ایمنی حریق در جایگاه پست برق واقع در جاده اراک نرسیده به بهشت هاجر به مدت ۴ ساعت، از سوی کارشناسان سازمان آتش نشانی مبنی بر ایمنی حریق با شرکت نماینده‌های آتش نشانی نهاوند و تویسرکان، از دیگر برنامه‌های اجرا شده به همین مناسبت است.

انتهای پیام/ب


آتش نشانان مردانی پشت نقاب سفید شجاعت

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.