محسن سمیع زاده مدیر فنی تیم‌های ملی شنا کشورمان در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عملکرد تیم ملی شنا در رقابت‌های رده سنی آسیا بیان کرد: تیم ملی در رقابت‌های رده سنی آسیا با عملکرد مثبت درخشید. پس از ۱۱ سال علی جعفری شناگر ۱۵ ساله از شهر مرکزی توانست در ماده ۱۵۰۰ متر و ۸۰۰ متر هم در بخش جوانان و هم بزرگسال رکورد ایران را جا به جا کند. در این رقابت‌ها ۷ رکورد ملی جا به جا شد و ۳ مدال با ارزش در رده بزرگسال و یک مدال در رده جوانان کسب شد. درخشش تیم ملی شنا در این دوره از رقابت‌ها باعث درخشش شنا ایران شده است. ۴ ملی پوش کشورمان که برای کسب سهمیه المپیک تلاش می‌کنند ریکاوری قبل مسابقه ندادیم چرا که قرار است سهمیه المپیک برای ایران کسب کنند.


بیشتر بخوانید: قره حسنلو برنزی شد


سمیع زاده: تیم ملی در رقابت های رده سنی آسیا درخشید/داشتن یک استخر بدیهی ترین خواسته یک شناگر است/ چهارشنبه برای اعزام غلامپور به فینا تصمیم می گیریم

شنا ایران به خود باوری رسیده است

او در ادامه گفت: از سال گذشته پیش بینی می‌کردیم که شرایط خاصی برای فدراسیون‌های کشور ایجاد شود به همین دلیل ساختار تیم‌های ملی را از حالت متمرکز به حالت غیر متمرکز تغییر دادیم. همچنین افق نگاه مربیان و شناگران ایرانی را تغییر دادیم و زمان استانداردی را در نظر گرفتیم که رکورد‌های نفر سوم دوره قبلی رقابت‌های رده سنی آسیا بود. رکورد‌های سال گذشته بسیار سخت بود و فکر نمی‌کردم که ۸ ورزشکار بتوانند این رکورد‌ها را ثبت کنند.

سمیع زاده عنوان کرد: در درجه اول تلاش کردیم تا خودباوری در دل مسئولان و شناگران ایجاد شود و به این مطلب برسند که ما می‌توانیم سهمیه المپیک را کسب کنیم. در درجه دوم مشکل قدیمی که چندین سال است شناگران ما درگیر آن هستند در اختیار داشتن استخر است. داشتن استخر بسیار مهم است. من در شهر کرج از ساعت ۱۰ تا ۱۲ شب تمرین می‌دهم و همه دنیا می‌دادند که برای بیزینس این کار را انجام نمی‌دهم. همین هفته گذشته به من اعلام شد که برای همین زمان تمرینی کوتاه باید یک میلیون پانصد هزار تومان پرداخت کنم. در این زمانی که بهترین شناگران یعنی بنیامین قره حسنلو، افشین عسگری و... را در اختیار داریم باید این هزینه را بپردازیم. در شهر کرج ما یک استخر در یک زمان خوب نداریم و همان زمان بدی هم که در اختیار داریم را باید بابتش هزینه کنیم.


بیشتر بخوانید: برنز ۵۰ متر پروانه به انصاری رسید


سمیع زاده: تیم ملی در رقابت های رده سنی آسیا درخشید/داشتن یک استخر بدیهی ترین خواسته یک شناگر است/ چهارشنبه برای اعزام غلامپور به فینا تصمیم می گیریم

او افزود: این مورد برای اصفهان هم که ۳ شناگر بسیار خوب دارد نیز اتفاق افتاده است. یک شناگر باید در استخر تمرین کند. کوچک‌ترین و بدیهی‌ترین خواسته ما از مسئولان استخر است. اگر استخر را از شنا بگیریم دیگر شناگری وجود نخواهد داشت. استخر بخشی از رشته شنا است. ورزشکاران ما باید به مسابقات برون مرزی اعزام شوند.

در ۳ مقطع به ورودی‌های المپیک حمله می‌کنیم

مدیر فنی تیم‌های ملی شنا اظهار کرد: طبق برنامه‌ای که به فدراسیون و کمیته ملی المپیک داده ایم قرار است در ۳ مقطع به ورودی‌های المپیک حمله کنیم. در آبان ماه در ۲ ورد کاپ کازان روسیه و دوحه قطر حضور پیدا می‌کنیم. در اواخر اسفند ماه ۳ مسابقه را پیش بینی کردیم و در تیر ماه سال آینده ۳ مسابقه را برای ملی پوشانی که شانس کسب سهمیه المپیک دارند در نظر گرفته ایم. برابر زمان‌های استانداردی که ارائه دادیم فقط ۴ شناگر یعنی، مهدی انصاری، بنیامین قره حسنلو، سینا غلامپور و علیرضا یاوری هستند که این زمان‌ها را ثبت کردند. اگر در بین راه شناگر دیگری بتواند رکورد‌های بهتری را ثبت کند قطعا به این ۴ نفر اضافه خواهد شد.

سمیع زاده: تیم ملی در رقابت های رده سنی آسیا درخشید/داشتن یک استخر بدیهی ترین خواسته یک شناگر است/ چهارشنبه برای اعزام غلامپور به فینا تصمیم می گیریم

او گفت: قرار است چهارشنبه جلسه کمیته فنی پیرامون وضعیت سینا غلامپور برای ادامه بورسیه شنا برگزار شود. قرار است تصمیم بگیریم که سینا برای کسب سهمیه المپیک وارد فینا شود و یا اینکه با جریانات تیم ملی پیش برود. ما اعتقاد داشتیم که او در خارج از ایران تمرین کند و بتواند به فینا بپیوندد و از طریق فینا مسیر کسب سهمیه المپیک را پیش بگیرد.

او در پایان عنوان کرد: کسب ورودی المپیک بسیار سخت است، اما قول می‌دهم که اگر برنامه‌های تیم ملی اجرایی شود قول می‌دهم که سهمیه المپیک را کسب کنم.


بیشتر بخوانید: ۳ شناگر ایرانی راهی فینال قهرمانی آسیا شدند


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار