پیدا کنید پرتقال فروش را/ جدال بذرپاش و جهرمی بر سر ارزش افزوده

بحث داغ ارزش افزوده و چالش‌های این روزهایش، به یکی از سوژه‌های جنجالی و پرسر و صدا در فضای مجازی تبدیل شده است.

پیدا کنید پرتقال فروش را/ جدال بذرپاش و جهرمی بر سر ارزش افزودهبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چند روز پیش بود که محمدجواد آذری جهرمی وزیر جوان ارتباطات و فناوری اطلاعات در اینستاگرام خود به صورت لایو سخنانی را درباره جمع‌آوری ارزش افزوده به میان آورد. البته صحبت‌های وی در پاسخ به سوالات کاربران بود. جهرمی در این به نوعی ارتباط زنده، با قاطعیت، ارزش افزوده را دزدی آشکار از جیب مردم خواند و ابراز کرد که با جدیت این موضوع را پیگیری و متوقف خواهد کرد. 

و اما ماجرا از زمانی شروع شد که وزیر ارتباطات با انتشار توئیتی از مبارزه با ارزش افزوده سخن به میان آورد. این توئیت واکنش‌ها و سؤالات بسیاری را به دنبال داشت و باعث شد که اطلاعاتی درست یا غلط در قالب ویدئوهایی در فضای مجازی منتشر شود؛ از جمله اینکه این بازار در اختیار چه کسانی است و کدام شرکت‌ها  از آن بهره‌مند می‌شوند؟ 

پیدا کنید پرتقال فروش را/ بالاخره جدال بر سر ارزش افزوده به کجا رسید؟

در یکی از این ویدئوها از شرکتی نام برده شده است که گفته شده مدیر سرمایه‌گذاری آن  دستیار وزیر ارتباطات و عضو هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت است. طبق اطلاعات این ویدئو، این شرکت در سال 1383 تاسیس شده و هم اکنون 10 شرکت را در زیرمجموعه خود دارد  و گفته می‌شود کسب و کار آن بر مبنای ارزش افزوده است که با اپراتورهای تلفن همراه همکاری دارد. به همین ترتیب در سال 1396 یکی از مدیران اصلی این شرکت، مدیر کل اداره ارزش افزوده همراه اول می‌شود. 

در این میان برخی از همکاری نزدیک وزیر ارتباطات با برخی از مدیران شرکت‌های ارزش افزوده سخن گفتند و حالا سؤالشان این است که با توجه به این همکاری، تا چه اندازه آذری جهرمی درخصوص پیگیری و توقف ارزش افزوده در کشور صادق است؟ و اما سؤال دیگری که این روزها بسیار مطرح می‌شود دلیل تغییر نام اداره کل ارزش افزوده در شرکت همراه اول به اداره کل کسب و کارهای دیجیتال است که هنوز پاسخی برای آن ارائه نشده است. 

در همین راستا و در واکنش به اظهارات مطرح شده، بنابی قائم مقام هیئت مدیره شرکت ارتباطات، با انتشار پستی در توئیتر نسبت به ادعای دست داشتن اطرافیان وزیر ارتباطات در شرکت‌های ارزش افزوده (وس) واکنش نشان داد و نوشت: 

«دروغ که شاخ و دم نداره! از قدیم گفتن چوب رو که برداری، دزده خودش بیانیه می‌ده. تازه فیلم هم می‌سازه و تو کانال‌های قرارگاهی پخش می‌کنه! حالا هم پیاده‌نظام‌های قرارگاهی مشغول شدند. خدا قوت پهلوان!»

پیدا کنید پرتقال فروش را/ بالاخره جدال بر سر ارزش افزوده به کجا رسید؟

از طرفی مهرداد بذرپاش، مشاور جوان احمدی‌نژاد و مدیر عامل سابق سایپا نیز در واکنش به برخی اظهارنظرها درباره ارتباطش با شرکت‌های خدمات ارزش افزوده پستی در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت و هرگونه ارتباط با این شرکت ها را تکذیب کرد. در بحث ارزش افزوده از بذرپاش به عنوان یکی از عوامل مرتبط نام برده شده بود که از این طریق سود هنگفتی را به دست آورده است.

بذرپاش در پست خود نوشت:

«‌‌در شرایطی که پس از گذشت چند سال عوام فریبی، دستان خالی و ناکارآمد مدعیان تدبیر و امید برای ملت رو شده و از سوی دیگر مبارزه‌ای جدی از سوی نظام و دستگاههای نظارتی برای برخورد با اَبَرمفسدان اقتصادی آغاز شده است؛ یک شگرد مهم عاملان وضعیت موجود کشور برای فرار از پاسخگویی، اتهام زنی و پنجه کشیدن به صورت منتقدان است. از جمله، اخیراً رسانه ها و کانالهای فیک منتسب به یک مقام دولتی درباره اینجانب اتهام ارتباط با شرکتهای خدمات ارزش افزوده (وس) را مطرح می‌کنند.

با قاطعیت می‌گویم بنده نه یک ساعت که حتی یک دقیقه هم در این حوزه فعالیتی نداشته و ندارم. مدعیان مرتبط با نهادهای ارتباطی و امنیتی هم اگر یک برگ سند در این باره داشتند، تا امروز آسمان و زمین را به هم دوخته بودند. آنها آدرس انحرافی می‌دهند تا مگر تَشت رسوایی و فساد خودشان چند روزی دیرتر از بام سقوط کند. تا که ردّ سم اسبت گم کنند. ترکمانا نعل را وارونه زن»

پیدا کنید پرتقال فروش را/ بالاخره جدال بر سر ارزش افزوده به کجا رسید؟

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خوشبخت
۱۱:۴۵ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
سؤال این است که آیا دولتمردنمایان مثلاً تدبیر و امیدمی‌خواهند مثل همیشه با آدرس اشتباهی، حقّ‌النّاس را اعاده کنند؟!
حدّاقلّ از ملت شرم کنید!!