سلیمان پور گفت:استان قم دارای منابع آبی کمی است و در زمینه پدافند غیر عامل باید به دنبال مدیریت منابع آبی باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،بیژن سلیمان‌پور معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم در جلسه شورای پدافند غیر عامل که شامگاه شنبه در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، گفت: کشور ما با موقعیت جغرافیایی خاص خود همیشه مورد طمع و تهدید دشمنان قرار گرفته است و در منطقه حساسی قرار داریم که باید در قبال تهدیدات با اتاق جنگ و پیش‌بینی مطلوب تهدید را خنثی کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم با اشاره به کاهش منابع آبی استان با توجه به موقعیتی که دارد، گفت: استان قم دارای منابع آبی کمی است و در زمینه پدافند غیر عامل باید به دنبال مدیریت منابع آبی باشیم هرچند در این زمینه دستاورد‌هایی داشتیم، ولی باید بیشتر و برجسته‌تر وارد عمل شویم.

سلیمان پور افزود: دفاع غیر عامل دفاع بدون سلاح است و باید همه ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی آسیب‌های استان را شناسایی و به دنبال کاهش آسیب‌پذیری باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم با بیان اینکه عمدتاً گزارش‌های دستگاه‌های اجرایی استان ماهیت اهداف پدافند غیر عامل را ندارد،تصریح کرد: باید به سمت افزایش تاب‌آوری در زمان حوادث و مدیریت حوادث مختلف برویم و برای مقابله با حوادث طبیعی و غیرطبیعی و تهدیدات برنامه‌ریزی مدونی داشته باشیم.

سلیمان‌پور ادامه داد: فلسفه اصلی پدافند غیر عامل شناخت وضع موجود استان است که باید در شورای پدافند غیرعامل بررسی و برای زمان بحران مدیریت مطلوبی داشته باشیم هرچند پدافند غیر عامل اکنون با تحول بزرگی روبرو بوده است.

سلیمان پور بیان کرد: اگر به کشور‌های منطقه نگاهی بیندازیم خواهیم دید که دچار جنگ و کشمکش داخلی و خارجی هستند و امن‌ترین کشور در منطقه کشور ماست و در دنیای کنونی مفهوم جنگ تغییر کرده است و تنها شامل لشکرکشی نیست؛ جنگ می‌تواند جنگ سایبری هم باشد پس در این شرایط مفاهیم راهبردی نظام هم باید تغییر کند.

معاون استاندار قم با اشاره به انواع پدافند‌ها افزود: ما پدافند عامل و پدافند غیر عمل یا بدون سلاح داریم و پدافندی که مهم‌تر است نوعی پدافند است که باید بر طبق آن ما در زمینه‌های مختلفی برتری داشته باشیم که خوشبختانه در این زمینه به قدرت و برتری رسیده‌ایم تا جایی که تهدیدات دشمن اثربخش نبوده و خود به خود از تهدیدات منصرف خواهد شد.

او  ادامه داد: امروز در زمینه دفاعی ما در منطقه حرفی برای گفتن داریم، ولی باز هم باید ظرفیت‌های دفاعی را افزایش دهیم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم در بخش دیگری از سخنان خودعنوان کرد: باید برای افزایش فرهنگ و مفهوم فلسفه پدافند غیر عامل، پدافند غیر عامل و راهکار‌های آن در مدارس آموزش داده شود و در استان ضعف‌ها و مشکلات در این زمینه را برطرف کنیم.

انتهای پیام/ح

کاهش منابع آبی یکی از مهمترین تهدید‌های قم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار