مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از رشد ورود گردشگران خارجی به استناد آمار‌ها به این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اعلام این خبر گفت: در شش ماهه نخست امسال ورودی مسافر خارجی از پایانه مرزی بیله سوار ۳۶۱ هزار و ۷۰۰ نفر است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد رشد را نشان می‌دهد که این آمار از سوی نهاد‌های متولی تایید شده است.

او با بیان اینکه حدود ۲۰ درصد از گردشگران خارجی کشور از مرز بیله سوار وارد می‌شوند، افزود: بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که خدمات درمانی از اهداف اصلی سفر گردشگران خارجی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به رشد ۱۸ درصدی تردد از پایانه مرزی در شش ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: طی سال‌های اخیر تلاش بر این بوده تا جایگاه گردشگری استان در سطح ملی و بین الملل تبیین شود.

فلاحی افزود: با تبلیغات گسترده جاذبه‌های گردشگری استان، سفر گردشگران به این استان نیز ۲.۵ برابر رشد یافته است و این مهم گویای اهمیت تبلیغات و معرفی جاذبه‌های استان است.

او گفت: در سفر فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی نیز موضوع تبلیغات و رایزنی جهت اختصاص اعتبار مناسب درخواست شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تصریح کرد: تبلیغ جاذبه‌ها در سطح بین الملل همچنان مورد تاکید است و انتظار می‌رود رسانه‌ها نیز یاریگر ما در معرفی جاذبه‌ها باشند.

انتهای پیام/ع

خدمات درمانی از اهداف اصلی سفر گردشگران خارجی است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.