فرهاد عبدالشاه گفت: هم افزایی مردم در اجرای پروژه‌های منابع طبیعی بعنوان پیمانکار طرح‌های ساده در حوزه‌های آبخیز محل زندگی خود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،فرهاد عبدالشاه معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در نشستی خبری با تشریح بند ب ماده ۲۹ احکام دائمی برنامه‌های توسعه گفت: بر اساس این بند، امکان واگذاری اجرای برخی طرح‌ها به مردم در قالب تشکل‌ها و تعاونی‌ها میسر گردید.

او با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های بند ب ماده ۲۹ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه گفت: واگذای کار‌های اجرایی به تعاونی‌ها و تشکل‌های محلی کمک زیادی به گسترش مشارکت‌های مردمی و پایدار نمودن پروژه‌های منابع‌طبیعی و آبخیزداری می‌کند.

فرهاد عبدالشاه:ضمن بیان اینکه می‌بایست برای اجرای بهتر امور از ظرفیت تشکل‌های مردمی استفاده کرد، ابراز داشت: بهترین شیوه در این راستا تشکیل تعاونی‌ها و انجمن‌های صنفی در بخش‌های مختلف منابع طبیعی و آبخیزداری است تا بتوان با مدیریت مناسب شرایط لازم را برای ورود مردم و بهره‌برداران در این بخش فراهم نمود.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اظههار داشت: بخشی از پروژه‌های منابع طبیعی با بهره‌برداران ارتباط مستقیم دارد و از آنجا که نیاز به دانش خاص، تجهیزات یا ماشین آلات پیچیده وجود ندارد، امکان واگذاری این طرح‌ها به مردم فراهم شده است.

او بیان کرد: برای تحقق این امر نیاز به تشکل‌سازی داریم و با توجه به اینکه تقریباً در همه شهرستان‌های استان حداقل یک تعاونی فراگیر منابع طبیعی وجود دارد، امکان واگذاری امور ساده به مردم فراهم است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان عنوان کرد: اگر این تعاونی‌ها وقت بیشتری به امر یاد شده اختصاص دهند و دو نیروی تحصیل‌کرده در حوزه منابع طبیعی را به کار بگیرند، می‌توانند برای اجرای برخی طرح‌ها به عنوان پیمانکار منابع طبیعی پای کار بیایند و برای اجرای پروژه‌ها با این اداره کل بصورت مستقیم قرارداد منعقد نمایند.

فرهاد عبدالشاه تصریح کرد: برای این امر آمادگی لازم وجود دارد و تنها لازم است یک سازماندهی در سطح محلی انجام گیرد تا اداره منابع طبیعی از طریق برگزاری مناقصه و یا به طور مستقیم با تشکل‌ها و تعاونی‌ها وارد مذاکره و قرارداد شود.

انتهای پیام / م

ضرورت هم افزایی مردم در پیش برد پروژه های آبخیز داری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.