رئیس میراث فرهنگی شهرستان بافق گفت: جشنواره استانی خرما دهم مهر ماه در دیار نخل و آفتاب برگزار می‌شود.

تور برداشت خرما در نخلستان های بافقلیلی رنجبر، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بافق در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: جشنواره خرما، با هدف معرفی ظرفیت‌های شهرستان بافق به ویژه محصول خرمای آن، دهم مهرماه امسال در نخلستان‌های این شهرستان برگزار می‌شود.

رنجبر برند سازی محصول خرمای بافق را از اهداف اصلی این جشنواره برشمرد و افزود: در حاشیه جشنواره، نمایشگاه فراورده‌های خرما و صنایع دستی حصیری در قالب ۱۰ غرفه با ۳۰ درصد تخفیف به مردم عرضه می‌شود.

او با اشاره به برگزاری تور برداشت خرما به صورت نمادین در جشنواره خرما، اظهار داشت: تجلیل از نخلکاران و تولیدکنندگان خرمای نمونه و برتر سال‌های گذشته استان یزد از دیگر برنامه‌های جشنواره است.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بافق گفت: جشنواره خرما در بافق با حضور معاون باغبانی وزارتخانه، مدیرکل نخلیلات کشور، استاندار یزد و جمعی از مسئولان استان و شهرستان، کشاورزان و نخلکاران در محل تفرجگاه آبشار این شهر برگزار می‌شود.

سطح زیرکشت نخلستان‌های استان ۲ هزار و ۷۵۰ هکتار است، که از آن می‌توان برای توسعه صنعت گردشگری و صنایع دستی حصیری استفاده کرد.

انتهای پیام/ی

برگزاری  جشنواره خرما در بافق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار