آغاز قرارداد کشت کلزا در بابلسر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر از آغاز قرارداد کشت دانه روغنی کلزا در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حمیدرضا رحمانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر گفت: سهمیه ابلاغی این شهرستان برای زراعت کلزا در امسال، یک هزار و ۳۵۰ هکتار است.

او افزود: به دلیل اثراتی که کشت کلزا در افزایش کیفیت و کمیت گندم و همچنین از بین بردن علف‌های هرز مزرعه دارد، کشت آن را در تناوب با گندم توصیه می‌شود.

رحمانی با بیان اینکه تاکنون قرارداد کشت کلزا در سطح ۱۳ هکتار از زمین‌های کشاورزی بابلسر منعقد شده گفت: تاکنون ۷۰ کیلوگرم بذر گواهی شده کلزا رقم هایولا ۵۰ جهت کشت، بین کشاورزان کلزا کار این شهرستان توزیع شد.

رحمانی با اشاره اینکه کلزا پس از غلات، مهم‌ترین محصول استراتژیک کشور محسوب می‌شود افزود: روغن کلزا بدلیل ترکیب مناسب اسید‌های چرب غیر اشباع و درصد پایین اسید‌های چرب اشباع همانند زیتون جزء با کیفیت‌ترین روغن‌های خوراکی است و پروتئین موجود در کنجاله آن نیز در تغذیه دام و طیور مصرف می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر در پایان با اشاره به اینکه کلزا از جمله گیاهانی است که به تاریخ کاشت حساس است، گفت: کاشت کلزا در تاریخ مناسب باعث می‌شود بوته‌های کلزا قبل ازشروع سرما به مرحله ۸- ۶ برگی کامل رسیده و مقاومت خوبی به سرما داشته باشند.
 
انتهای پیام/س

انعقاد قرارداد کشت کلزا در بابلسر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.