معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مشکلات بخش صادرات استان شناسایی و رفع شوند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، الله کرم نصیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت توسعه صادرات کالا‌های تولیدی این استان گفت: ارتقای مسیر توسعه صادرات در دستور کار جدی دولت و تیم اقتصادی استان قرار دارد.

او افزود: باید تلاش شود زمینه گسترش و تقویت راه‌های توسعه صادرات کالا و خدمات در کشور‌های مختلف افزایش یابد و اتاق بازرگانی استان نیز باید مشکلات بخش صادرات را شناسایی کند، تا راهکار‌های ممکن در سطح کلان مورد بررسی قرار گیرد.

نصیری از استقرار شرکت توسعه صادرات استان در محل شهرک صنعتی شهرکرد در آینده نزدیک خبر داد و اضافه کرد: با استقرار این شرکت، امکان شناسایی ظرفیت‌های صادراتی در بخش صنعت، کشاورزی و صنایع دستی فراهم خواهد شد.

او با تأکید بر ضرورت رونق فضای کسب و کار و تولید در استان ادامه داد: باید با بررسی‌های کارشناسی شده، موانع به خوبی شناسایی و زمینه برطرف شدن این موانع را با همکاری و تعامل تمامی دستگاه‌های اجرایی فراهم کنیم.

نصیری ظرفیت صادرات کالا‌های غیر نفتی چهارمحال و بختیاری به خارج کشور را قابل توجه دانست و گفت: در نیمه نخست امسال بیش از ۲۶ میلیون دلار کالا صادرات شد و پیش‌بینی می‌شود در نیمه دوم امسال صادرات کالای استان به حدود ۶۰ میلیون دلار برسد.

انتهای پیام/ف

ایجاد شرکت توسعه صادرات چهارمحال و بختیاری در آینده نزدیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار